Applying the change management approach in managing teaching activities

Applying the change management approach in managing teaching activities

Nguyen Long Giao longgiao24@gmail.com Ly Thanh Tong Secondary School 481 Ba Dinh, Ward 9, District 8, Ho Chi Minh City, Vietnam
Summary: 
The new general education program promulgated by the Ministry of Education and Training has been fundamentally reformed. Therefore, the management of schools, especially the teaching activities, must be changed to meet the requirements of the program. From now on, the school principals need to master and actively direct the renovation of teaching activities in secondary schools in order to implement the new general education program, aiming at promoting students’ competence. Based on the theory and approach to change management, the paper proposes a number of measures to direct the innovation process in teaching activities in schools towards the implementation of the general education program in Ho Chi Minh City in the current period.
Keywords: 
change management
teaching
the new general education program
Refers: 

[1] David M. Herold - Donald B. Fedor, (2008), Change the way you lead change: leadership strategies that really work, Board of trustees of the Leland Stanford Junior University, pp.27.

[2] Đặng Xuân Hải, (01/2006), Vận dụng lí thuyết quản lí sự thay đổi trong đổi mới phương pháp dạy học ở nhà trường trong giai đoạn hiện nay, Tạp chí Giáo dục.

[3] Huber George P. and Glick, Wiliam H, (1993), Change and organizational design, New York: Oxford University Press, pp. 38.

[4] Gary Yukl, (2013), Leadership in Organizations, (Eighth Edition), Pearson Education Limited, pp. 31 - 40

[5] Nguyễn Thị Tuyết Hạnh - Lê Thị Mai Phương, (2015), Nâng cao năng lực quản lí sự thay đổi của hiệu trưởng để hỗ trợ trẻ trong giai đoạn chuyển tiếp từ Mầm non lên Tiểu học, Tài liệu tập huấn cán bộ quản lí giáo dục của Dự án Wob education for development Việt Nam.

[6] Tony Wanger and Robert Kegan, (2011), Lãnh đạo sự thay đổi: Cẩm nang cải tổ trường học (Trần Thị Ngân Tuyết dịch), Thành phố Hồ Chí Minh, NXB Trẻ.

Articles in Issue