Some methods to improve emotional intelligence for preschool teachers in their professional activities

Some methods to improve emotional intelligence for preschool teachers in their professional activities

Nguyen Thi Thanh Huyen nthuyen-mn@moet.edu.vn Ministry of Education and Training 35 Dai Co Viet, Hai Ba Trung, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Emotional intelligence in professional activities of preschool teachers is the ability to reflect emotionally the significant stimuli which arises during their teaching activities. These abilities include identifying, using, understanding and controlling the feelings of children, parents, colleagues, and the feelings of themselves in the professional activities, aming at helping the preschool teachers fulfill their duties in taking care and educating the students. Necessarily, some methods should be adopted to improve emotional intelligence for the preschool teachers, such as: enhancing the awareness, practicing emotional intelligence, making bad moods decrease, encouraging good emotions, and forming an educational environment.
Keywords: 
Emotions
emotional intelligence
improving emotional intelligence
preschool teachers
Refers: 

[1] Bar-On, R., (1997), The Bar-On Emotional Quotient Inventory (EQ-i): A Test of Emotional Intelligence. Toronto, Canada: Multi-Health Systems.

[2] Daniel Goleman, (2002), Trí tuệ xúc cảm - Làm thế nào để biến những xúc cảm của mình thành trí tuệ (Lê Diên dịch), NXB Khoa học Xã hội, Hà Nội.

[3] Daniel Goleman, (2007), Trí tuệ xúc cảm ứng dụng trong công việc (người dịch: Phương Thúy, Minh Phương, Phương Linh), NXB Tri thức, Hà Nội.

[4] Salovey, P.& Mayer, J. D., (1990), Emotional intelligence. Imagination, Cognition, and Personality, 9 (3), 185-211.

[5] Mayer, J, D., & Salovey, P., (1997), What is emotional intelligence? In P. Salovey & D. J. Slyter (Eds.), Emotional development and emotional intelligence: Educational implications, 3-35. New York: Basic Book

[6] Hoàng Phê, (1988), Từ điển tiếng Việt, Trung Tâm từ điển ngôn ngữ Hà Nội.

[7] Bùi Hiền (Chủ biên), (2017) Từ điển Giáo dục học, NXB Khoa học và Kĩ thuật.

[8] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Thông tư số 26/2018/TTBGDĐT ngày 08 tháng 10 năm 2018 của Bộ Giáo dục và Đào tạo ban hành Quy định chuẩn nghề nghiệp giáo viên mầm non.

[9] Hồ Lam Hồng, (2008), Nghề Giáo viên mầm non, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[10] Nguyễn Công Khanh, (2002) “Cơ sở phương pháp luận nghiên cứu trí thông minh cảm xúc”, Tạp chí Tâm lí học (11) tr.3-12,14

Articles in Issue