Summary:
This article aims is to help teachers visualize about: the process (or steps) to develop education plans for professional teams in high schools based on the National curriculum; helping the head of professional teams to analyze, plan, organize, direct and supervise the professional team (or the interdisciplinary team) in adjusting the curriculum and designing the aims of subjects (or school education plan) under the specific conditions of each school and each locality.
Refers:
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông
[2] Phạm Đức Quang, (2018), Thiết kế và tổ chức dạy học tích hợp môn Toán ở trường phổ thông, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội
[3] Vũ Quốc Long (chủ biên), (2007), Giáo trình bồi dưỡng tổ trưởng chuyên môn trường trung học phổ thông, Trường Bồi dưỡng cán bộ giáo dục Hà Nội, NXB Hà Nội.
[4] Chris Sturgis - Susan Patrick, (2015), Maximizing Competency Education and Blended Learning.
[5] National Institute Education (NIE), Singapore’s School Excellence Model.
Journal: