An investigation of comprehensive lessons in Japanese Primary Education and some suggestions for experimental activities in Vietnamese Primary Pducation curriculum

An investigation of comprehensive lessons in Japanese Primary Education and some suggestions for experimental activities in Vietnamese Primary Pducation curriculum

Nguyen Vinh Hien hien1956@gmail.com Ministry of Education and Training 35 Dai Co Viet, Hai Ba Trung, Hanoi, Vietnam
Summary: 
The article compares several specific features of experimental activities under the Vietnam new general education curriculum (2018) with Comprehensive lessons in Japanese primary education. Some comments are also provided on the initial successes and limitations in the curriculum as well as the actual implementation of the experimental activity in Vietnamese schools, which forms the basis for proposing some potential innovation plans to keep implementing the experimental activities in the primary education program, making the best use of the advantages of this type of educational activity
Keywords: 
Experimental activity
Curriculum
primary education
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Chương trình Giáo dục phổ thông (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TTBGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018).

[2] Chính phủ Nhật Bản, Nguyễn Thị Thấn (dịch), Luật Giáo dục cơ bản (sửa đổi) năm 2006 và năm 2008/教育基本 法-一部改.

[3] Monbukagakusho (Bộ Giáo dục, Văn hóa, Thể thao và Công nghệ Nhật Bản - MEXT), (2008), Nguyễn Thị Thấn (dịch), Phương hướng cơ bản cải tiến chương trình giáo dục tiểu học, Tokyo.

[4] Phạm Minh Hạc (chủ biên), (2013), Từ điển bách khoa Tâm lí học, Giáo dục học Việt Nam, NXB Giáo dục Việt Nam.

[5] Bộ Giáo dục, Văn hóa, Thể thao, Khoa học và Công nghệ Nhật Bản, (3/2017), Nguyễn Thị Cẩm Hường - Ngô Thị Lan Anh - Lê Thị Thùy Linh - Nguyễn Văn Nhật Duy (dịch), Chương trình thời gian hoạt động tổng hợp của Nhật Bản, Nguồn: http://www.mext.go.jp/component/a_ menu/education).

Articles in Issue