[1] Phạm Đỗ Nhật Tiến, Trần Công Phong, Trịnh Thị Anh Hoa, (2019), Quản lí nhà nước về nhà giáo trên thế giới và vấn đề đặt ra với Việt Nam, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, Số 24 tháng 12/2019: 1-10.
[2] Armstrong, M., (2009), Armstrong’s Handbook of Human Resource Management Practice (11th ed.). London/ Philadelphia: Kogan Page. 1088 p.
[3] Inga L., Gunta M., Olga S., (2014), Human Resource Management Models: Aspects of Knowledge Management and Corporate Social Responsibility, Procedia - Social and Behavioral Sciences 110: 577-586
[4] Dolton, P., Marcenaro, O., De Vries, R. & Po-Wen She, (2018), Global Teacher Status Index 2018, University of Sussex.
[5] Bill Ratteree, (2015), Changing employment relationships in the teaching profession. Background paper for discussion at the 12th Session of the CEART. Paris: UNESCO, Geneva: ILO
[6] Cooper, James M., Alvarado, Amy, (2006), Preparation, recruitment and retention of teachers, International Institute for Educational Planning (International Academy of Education), UNESDOC Digital Library, ISBN: 92-803-1290-1.
[7] Tổ chức Hợp tác và Phát triển Kinh tế, (2020), Coronavirus: Nền kinh tế toàn cầu lâm nguy, Nhận định tạm thời về kinh tế, Ủy ban nhân dân thành phố Hà Nội biên soạn ngày 02 tháng 3 năm 2020.
[8] Constance L.Hunter., Henry R., Kenneth K., (2020), Xác định và phân tích ảnh hưởng tiềm tàng của #Covid-19, Bộ phận kinh tế-KPMG dịch, Ủy ban nhân dân thành phố Hà Nội phát hành, tháng 3/2020.
[9] Moon, B., (2007), Research analysis: Attracting, developing and retaining effective teachers: A global overview of current policies and practices, Working paper for the 9th session of the Joint ILO/UNESCO Committee of Experts