RESEARCHING ON ETHNIC MINORITY STUDENTS AT SECONDARY SCHOOL LEVEL DROPPING OUT OF SCHOOL: CURRENT SITUATION AND SOLUTIONS

RESEARCHING ON ETHNIC MINORITY STUDENTS AT SECONDARY SCHOOL LEVEL DROPPING OUT OF SCHOOL: CURRENT SITUATION AND SOLUTIONS

Tran Thi Yen yenttdt@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao street, Hoan Kiem district, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Researching on ethnic minority students at secondary school level dropping out of school is one of the important tasks, which provide a scientific and practical basis to propose solutions, give out the petitions to the Government, Ministry and localities in order to minimize the dropout rate of the ethnic minority secondary school students, contributing to achieving the goal of improving the intellectual level of the people and developing high quality human resources for ethnic minority.
Keywords: 
Ethnic minorities
secondary school
dropping-out of school
Refers: 

[1] Hà Đức Đà, (2019), Phân luồng sau Trung học cơ sở vùng dân tộc thiểu số, Kỉ yếu Hội nghị tổng kết nghị quyết 24/ NQ- TW về công tác dân tộc.

[2] Hà Đức Đà (đồng tác giả), (2018), Đổi mới chế độ cử tuyển đáp ứng yêu cầu phát triển nguồn nhân lực tại chỗ người dân tộc thiểu số - Tạp chí Giáo dục, tháng 4 năm 2018.

[3] Trần Thị Yên (đồng tác giả), (2018), Chính sách cử tuyển những vấn đề còn tồn tại trong quá trình thực thi - Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 02 tháng 2 năm 2018.

[4] Trần Thị Yên, (2018), Phát triển giáo dục dân tộc trong bối cảnh cách mạng công nghiệp 4.0, Kỉ yếu hội thảo Quốc tế, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, tháng 02 năm 2018.

[5] Trần Thị Yên (đồng tác giả), (2019), Phát triển năng lực ngôn ngữ cho trẻ em người dân tộc thiểu số trong giáo dục: Những bài học kinh nghiệm từ thực tiễn, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 17, tháng 5 năm 2019.

Articles in Issue