CURRENT SITUATION AND SOLUTIONS FOR COOPERATIVE HIGHER EDUCATION IN THE FORM OF BOTH WORK AND STUDY AT TEACHER TRAINING COLLEGE

CURRENT SITUATION AND SOLUTIONS FOR COOPERATIVE HIGHER EDUCATION IN THE FORM OF BOTH WORK AND STUDY AT TEACHER TRAINING COLLEGE

Truong Dinh Hoang hoang_td@qtttc.edu.vn Quang Tri Teacher Training College Km3, Highway 9, Dong Ha City, Quang Tri province, Vietnam
Summary: 
Taking the form of the university transfer, and the study and work program to improve knowledge and skills is suitable to the current trend of education development, which provides the chance for learners to study anytime and anywhere to upgrade their qualifications on “life-long learning”, as well as strictly implement the amended education law of 2020. This is also the task to concretize the content of Resolution 29-NQ / TW of the Central Committee of Party Central Committee “on fundamental and comprehensive innovation in education and training”, and meet the requirements of job position of officials and public servants in the localities after carrying out the project of merging wards, communes and townships. Quang Tri Teacher Training College has a mission not to train teachers for preschools, elementary and junior high schools, connect with other universities, but to connect with other universities to provide the university - level training program for elementary teachers, secondary teachers and local officials. However, the cooperation training mode in the form of both work and study is still facing many difficulties, the number of classes and students is declining; therefore, it is necessary to have solutions to improve the quality of the cooperative higher education for teachers and civil servants working in educational institutions and other agencies and units in Quang Tri province.
Keywords: 
Cooperation training
university transfer
working while studying
education college
Quang Tri province
Refers: 

[1] Võ Lan Anh, (2015), Đào tạo trình độ đại học hình thức vừa làm vừa học tại Trường Đại học Y tế Công cộng, Luận văn Thạc sĩ.

[2] Hoàng Phương Bắc, (2018), Một số giải pháp tăng cường đào tạo gắn với doanh nghiệp nhằm nâng cao hiệu quả đào tạo tại trường đại học Thái Bình, Tạp chí Giáo dục.

[3] Nguyễn Bảo Ngọc, (2013), Quản lí hoạt động liên kết đào tạo tại Trường Cao đẳng Cộng đồng Sóc Trăng, Luận văn Thạc sĩ

[4] Nguyễn Hữu Năng, (2012), Một số giải pháp nâng cao hiệu quả quản lí đào tạo tại Trường Đại học Văn Hiến Thành phố Hồ Chí Minh, Luận văn Thạc sĩ.

[5] Phan Trọng Ngọ, (2018), Đào tạo giáo viên theo phương thức vừa học vừa làm, Tạp chí Thông tin Khoa học Giáo dục.

[6] Bùi Việt Phú, (2010), Đổi mới quản lí giáo dục đại học Việt Nam trong nền kinh tế thị trường, Kỉ yếu hội thảo khoa học.

[7] Nguyễn Thị Kim Thoa, (2015), Giáo dục đại học Việt Nam trong quá trình hội nhập, Tạp chí Nghiên cứu Khoa học Công đoàn

[8] Nguyễn Đức Thuận, (2019), Cơ hội và thách thức của đào tạo đại học theo hình thức vừa làm, vừa học hiện nay, Tạp chí Quản lí Nhà nước.

Articles in Issue