Nguyen Thanh Tam* tamnt@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Le Anh Vinh vinhla@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Nguyen Minh Duc nguyenminhducvkhgdvn@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Refers: 

[1] Yuriy Safonov, Ievgen Bazhenkov, Svitlana Zaiets, (2023), Publishing school textbooks: International policy and practical scenarios, Baltic Journal of Economic Studies, Vol 9, No 2.

[2] Smart, A., & Jagannathan, S, (2018), Textbook policies in Asia: Development, publishing, printing, distribution, and future implications, Publisher: Manila: Asian Development Bank, 98 p.

[3] Nguyễn, T. T., Lê, A. V., Đặng, T. M. H., Nguyễn, B. D., & Nguyễn, A. Đức, (2023), Làm rõ nội hàm “Chính sách xã hội hóa xuất bản sách giáo khoa” tại Việt Nam trong bối cảnh thực hiện Chương trình Giáo dục phổ thông 2018, Tạp chí Giáo dục, 23(22), tr.35–40.

[4] Quốc hội, (2019), Luật số 43/2019/QH14 Luật Giáo dục

[5] Ban Chấp hành Trung ương Đảng, (2013), Nghị quyết số 29 - NQ/TW về Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế

[6] Quốc hội, (2014), Nghị quyết số 88/2014/QH13 về Đổi mới Chương trình, Sách giáo khoa Giáo dục phổ thông

[7] Quốc hội, (2017), Nghị quyết số 51/2017/QH14 về Điều chỉnh lộ trình thực hiện chương trình, sách giáo khoa giáo dục phổ thông mới theo Nghị quyết số 88/2014/QH13 ngày 28 tháng 11 năm 2014 của Quốc hội về Đổi mới Chương trình, Sách giáo khoa Giáo dục phổ thông

[8] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Trung tâm Truyền thông và sự kiện (2023). Xã hội hóa xuất bản sách giáo khoa: Một thành tựu của đổi mới giáo dục. Truy cập tại: https://moet.gov.vn/tintuc/Pages/tin-tong-hop. aspx?ItemID=9018

[9] Des Gasper, (2006), Policy Evaluation from managerialism and econocracy to a governance perspective, Chapter 37, pp. 655-70, in Handbook of International Development Governance, eds. A.S. Huque & H. Zafirullah, New York: Taylor & Francis

[10] Ulrike Mandl, Adriaan Dierx, Fabienne Ilzkovitz, (2008), The effectiveness and efficiency of public spending, European Economy - Economic Papers, Directorate General Economic and Financial Affairs (DG ECFIN), European Commission

[11] Fitzpatrick, J. L., J. R. Sanders, and B. R. Worthen. (2011). Program Evaluation: Alternative approaches and practical guidelines, 4th ed. Boston: Pearson

[12] Laura Langbein L, Claire L. Felbinger (2006), Public Program Evaluation: A Statistical Guide, NY: M. E. Sharp

[13] Josselin J.M & Le Maux B (2018), Statistical Tools for Program Evaluation: Methods and Applications to Economic Policy, Public Health, and Education, Springer

[14] Kenneth J Linfield, Emil J Posavac (2019), Program Evaluation: Methods and Case Studies, 9th edition, Routledge

[15] Venetoklis. Takis (2002), Public Policy Evaluation: Introduction to Quantitative Methodologies, Research Reports 90, VATT Institute for Economic Research.

[16] Belfield, C. R., & Levin, H. M. (2002), The Effects of Competition Between Schools on Educational Outcomes: A Review for the United States, Review of Educational Research, 72(2), 279-341. https://doi. org/10.3102/00346543072002279

[17] Zulfiqar Ali, Sidra Irfan, Yaamina Salman, (2020), Effectiveness of Public - Private Partnerships: A Systematic Literature Review, Journal of Management and Research, Vol 7, No 2.

[18] Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., & Anderson, R. E, (2009), Multivariate data analysis (7th ed.), Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall.

[19] Marley W. Watkins, (2018), Exploratory Factor Analysis: A Guide to Best Practice, Journal of Black Psychology 2018, Vol. 44(3), p.219–246.

[20] Garson, G. D., (2013), Factor analysis, Asheboro, NC: Statistical Associates

[21] Fabrigar, L. R., Wegener, D. T., MacCallum, R. C., & Strahan, E. J, (1999), Evaluating the use of exploratory factor analysis in psychological research, Psychological Methods, 4, p.272-299, doi:10.1037/1082–989X.4.3.272.

Articles in Issue