SMART EDUCATION - ORIENTED HIGHER EDUCATION AND COLLEGE TRAINING MODEL

SMART EDUCATION - ORIENTED HIGHER EDUCATION AND COLLEGE TRAINING MODEL

Tran Thi Tam Minh* minhtran.ece@sgu.edu.vn Saigon University 273 An Duong Vuong, District 5, Ho Chi Minh City, Vietnam
Co Ton Minh Dang ctmdang@sgu.edu.vn Saigon University 273 An Duong Vuong, District 5, Ho Chi Minh City, Vietnam
Summary: 
Smart education is an inevitable trend in the digital age, posing an urgent need to transform higher education and college training models. This paper proposes a smart education - oriented model for higher education and college training, based on the theoretical foundation of curriculum development and research on smart education. Through literature review, synthesis analysis, and expert consultation, the study has developed a comprehensive theoretical framework for the smart training model. The proposed model includes six core components: (1) Training objectives integrating digital skills, (2) Learning outcomes meeting the requyrements of the digital economy, (3) Flexible and personalized training content, (4) Interactive teaching methods with technology integration, and (5) Smart and continuous assessment systems. Furthermore, the paper provides a comprehensive view of applying smart education in the context of Vietnamese higher education, contributing to promoting the digital transformation process in education.
Keywords: 
Training models
colleges
higher education
smart education
training programs.
Refers: 

[1] MarketsandMarkets. (2021), Smart Education and Learning Market, https://www.marketsandmarkets. com/Market-Reports/smart-digital-educationmarket-571.html.

[2] Thủ tướng Chính phủ, (2020), Quyết định số 749/QĐ-TTg ngày 03 tháng 6 năm 2020 phê duyệt Chương trình Chuyển đổi số quốc gia đến năm 2025, định hướng đến năm 2030.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2016), Phát triển Chương trình đào tạo đại học định hướng nghề nghiệp ứng dụng, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2021), Thông tư 17/2021/ TT-BGDĐT quy định về Chuẩn chương trình đào tạo; xây dựng, thẩm định và ban hành chương trình đào tạo các trình độ của giáo dục đại học, Hà Nội.

[5] Đoàn Thị Minh Trinh - Nguyễn Hội Nghĩa, (5/2014), Chuẩn đầu ra, Tạp chí Giáo dục, Số đặc biệt, kì 1, tr. 67-72.

[6] Noh, K.-S., S.-H. Ju, and J.-T. Jung, (2011), An exploratory study on concept and realization conditions of smart learning, Journal of Digital Convergence, 9(2), pp. 79-88.

[7] Kiryakova, G., N. Angelova, and L. Yordanova, (2018), The potential of augmented reality to transform education into smart education, TEM Journal, 7(3), pp. 556

[8] Cổ Tồn Minh Đăng, (2023), Đặc điểm và một số mô hình dạy học theo định hướng giáo dục thông minh, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, 19(5), 7–11. https://doi.org/10.15625/2615-8957/12310502.

[9] Hwang, G. J. (2014), Definition, framework and research issues of smart learning environments-a context-aware ubiquytous learning perspective, Smart Learning Environments, 1. https://doi. org/10.1186/s40561-014-0004-5

[10] UNESCO IITE, C. & B, (2022a), Analytical Report on the Global Innovations and Monitoring of the Status of Smart education, UNESCO IITE.

[11] Mỵ Giang Sơn, (2016), Quản lí việc phát triển chương trình đào tạo đáp ứng yêu cầu xã hội tại Trường Đại học Sài Gòn, Đề tài nghiên cứu khoa học, Trường Đại học Sài Gòn, mã số: CS2015-13.

[12] Zhu, Z. T., Yu, M. H., & Riezebos, P., (2016), A research framework of smart education, Smart Learning Environments, 3. https://doi.org/10.1186/ s40561-016-0026-2

Articles in Issue