DEVELOPING QUALITY CULTUTE IN THE PUBLIC SECONDARY SCHOOL IN SOUTHEASTVIETNAM: INFORMATION ON EDUCATION QUALITY ACCREDITATION ACTIVITIES

DEVELOPING QUALITY CULTUTE IN THE PUBLIC SECONDARY SCHOOL IN SOUTHEASTVIETNAM: INFORMATION ON EDUCATION QUALITY ACCREDITATION ACTIVITIES

Do Dinh Thai thaidd@sgu.edu.vn Saigon University 273 An Duong Vuong street, District 5, Ho Chi Minh City, Vietnam
Le Chi Lan* lechilan@sgu.edu.vn Saigon University 273 An Duong Vuong street, District 5, Ho Chi Minh City, Vietnam
Summary: 
This study aims to investigate the information, knowledge, and experience concerning educational quality accreditation activities among managers and teachers in public secondary schools in Southeast Vietnam, specifically in Ho Chi Minh City, Binh Duong, and Tay Ninh provinces. This information serves as a vital channel to support the development of a quality culture in secondary schools. The research employs a mixed-methods approach, integrating quantitative and qualitative methodologies. The survey sample was randomly selected for convenience, gathering data from 749 administrators and 3,831 teachers via surveys, along with interviews with 22 administrators and 42 teachers. The findings indicate minimal differences across the three provinces regarding the knowledge and experience of quality assurance activities among administrators and teachers. However, significant variations exist in the sources of information, the stakeholders involved in quality accreditation activities, and the means of acquiring knowledge and experience in quality assurance. Based on these findings, the study suggests that schools should make quality accreditation activities more publicly accessible, enabling stakeholders to monitor, support, and enhance the development of an internal quality culture within the schools.
Keywords: 
development
Quality culture
quality accreditation
secondary education
Southeast Vietnam.
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (26/12/2018), Thông tư 32/2018/TT-BGDĐT về Chương trình Giáo dục phổ thông.

[2] Mapogo, J. J., (2019), Challenges facing the provision of quality education in government community secondary schools: A case of Furaha, Halisi, Viwege and Kinyamwezi, Ilala Municipal Council, Dar-EsSalaam, Tanzania, Degree of Master in Public Administration of Mzumbe University

[3] Carlson, B. A., (2000), Achieving educational quality: What schools teach us: Learning from Chile’s P900 primary schools, ECLAC.

[4] Chandra, R., (2021), Quality Indicators in Secondary Education, Shri Ramswaroop Memorial University, Lucknow, India.

[5] Kousainow, A. K., (2016), The ways of improving the quality of the secondary education in the Republic of Kazakhstan, SHS Web of Conferences, 29, 1-4.

[6] Jidamva, G. B., (2012), Understanding and improving the quality of secondary school education: conceptions among teachers in Tanzania, Finland, Abo Akademi University Press

[7] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (22/8/2018), Thông tư 18/2018/TT-BGDĐT Quy định về kiểm định chất lượng giáo dục và công nhận đạt chuẩn quốc gia đối với trường trung học cơ sở, trường trung học phổ thông và trường phổ thông có nhiều cấp học

[8] Ahmed, S. M., (2008), Quality Culture, College of Engineering and Computing, Florida International University

[9] Lê Đức Ngọc, (2008), Xây dựng văn hóa chất lượng: Tạo nội lực cho cơ sở đào tạo đáp ứng yêu cầu của thời đại chất lượng, Trung tâm Kiểm định Đo lường và Đánh giá chất lượng giáo dục (CAMEEQ), Hà Nội

[10] Lewis, R., (2012), Văn hóa chất lượng trong các cơ sở giáo dục đại học, Báo cáo tập huấn Xây dựng hệ thống đảm bảo chất lượng và văn hóa chất lượng bên trong các trường đại học, thành phố Vinh, tr.195-203.

[11] Đỗ Đình Thái, (2018), Mối quan hệ giữa hoạt động đảm bảo chất lượng và sự hình thành văn hóa chất lượng trong trường đại học: so sánh đại học công lập và đại học tư thục, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội

[12] Ary, D., Jacobs, L. C., & Sorensen, C, (2010), Introduction to research in education (8th ed.). Cengage Learning.

[13] McMillan, J. H., & Schumacher, S, (2013), Education research: Evidence-based inquiry (7th ed.). Pearson.

[14] Loukkola, T. & Zhang, T., (2010), Examining quality culture: Part I-Quality assurance processes in higher education institutions, European University Association Publications.

[15] Green, J, (2007), Mixed options on social inquiry. Jossey-Bass

[16] Kellie, U, (2008), Combining qualitative and quantitative methods in research practice: Purposes and advantages, Qualitative Research in Psychology, 3(4), p.293-311

Articles in Issue