THE CURRENT STATUS OF THE DEVELOPMENT OF THE MANAGEMENT STAFF OF PRIMARY SCHOOLS IN THANH PHU DISTRICT, BEN TRE PROVINCE IN THE CONTEXT OF EDUCATION REFORM

THE CURRENT STATUS OF THE DEVELOPMENT OF THE MANAGEMENT STAFF OF PRIMARY SCHOOLS IN THANH PHU DISTRICT, BEN TRE PROVINCE IN THE CONTEXT OF EDUCATION REFORM

Lu Quoc Vinh lqvinh@ctu.edu.vn Can Tho University 3/2 street, Ninh Kieu district, Can Tho City, Vietnam
Tran Minh Tri* tranminhtri.10041992@gmail.com An Thuan Primary School An Hoi B, An Thuan, Thanh Phu, Ben Tre province, Vietnam
Summary: 
This study focuses on the development of management staff in primary schools within Thanh Phu district, Ben Tre province, addressing five key areas: personnel planning; organization, allocation, and utilization of the staff; training and professional development; inspection and evaluation; and policy implementation. The processes of planning, organization, allocation, utilization, training, professional development, inspection, and evaluation of the management staff are at a satisfactory level. The implementation of policies for management staff is at a good level. These findings indicate that the development of management staff in primary schools in Thanh Phu district has received attention; however, further coordinated efforts and comprehensive measures are necessary to enhance effectiveness across all aspects. Comprehensive improvement in these areas will significantly contribute to enhancing the quality of management and education in the district's primary schools.
Keywords: 
management staff
development
training quality
primary schools
Thanh Phu district
Refers: 

[1] Quốc hội Nước Cộng hòa Xã hội chủ nghĩa Việt Nam, (2019), Luật Giáo dục, NXB Tư pháp, Hà Nội

[2] Đảng Cộng sản Việt Nam, (2021), Văn kiện Đại hội đại biểu toàn quốc lần thứ XIII, Hà Nội, NXB Chính trị Quốc gia

[3] Ngô Thị Bích Thảo, (2013), Đào tạo, bồi dưỡng đội ngũ cán bộ quản lí giáo dục trong nền kinh tế tri thức, Tạp chí Giáo dục, 305 (1), tr.11-15

[4] Nguyễn Chí Dương, (2020), Một số vấn đề về phát triển đội ngũ cán bộ quản lí trường trung học phổ thông, Tạp chí Giáo dục, 472 (2), tr.1-7.

[5] Nguyễn Lộc, (2010), Lí luận về quản lí, Hà Nội, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[6] Phạm Ngọc Hải - Phan Minh Tiến, (2014), Phát triển đội ngũ cán bộ quản lí trường trung học phổ thông các tỉnh Đồng bằng Nam bộ trong bối cảnh đổi mới giáo dục - Thực trạng và giải pháp, Tạp chí Kinh tế Kĩ thuật, 05 (1), tr.63-70

[7] Trần Thu Hà, (2014), Thực trạng đội ngũ cán bộ quản lí trường trung học cơ sở quận Hai Bà Trưng, Hà Nội, Tạp chí Quản lí Giáo dục, 61 (2), tr.11-18

Articles in Issue