Dinh Thi Quynh Ha hadtq@ftu.edu.vn
Summary: 
Refers: 

[1] Bishop, Joseph, (2021), Four Cs of 21st Century Learning, Partnership for 21st Century Skills, https:// www.imls.gov/assets/1/AssetManager/Bishop%20PreCon%202

[2] Pearson, (2011), Critical Thinking: A Literature Review.

[3] Alsaleh, N. J. (2020), Teaching Critical Thinking Skills: Literature Review, Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 19(1), 21-39.

[4] The 6C’s of Education, (2021), https://miro.com/blog/6- cs-of-education-classroom/

[5] Critical Thinking, (2018), https://plato.stanford.edu/ archives/fall2018/entries/critical- thinking/.

[6] Wyn Davies, Global Product Strategist, Pearson TalentLens, Matt Stevens, Head of Pearson TalentLens, (2019), The Importance Of Critical Thinking And How To Measure It, Pearson TalentLens, WhitePaper, UK

[7] Hitchcock, David, (2018), Critical Thinking, The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Fall 2018 Edition), Edward N. Zalta (ed.)

[8] Nguyễn Thị Nga, (2018), Phát triển tư duy phản biện cho học sinh trong mô hình trường học thông minh, Kỉ yếu hội thảo quốc tế giáo dục cho mọi người (Proceedings of international conference education for all), NXB Đại học Quốc gia Hà Nội, tr.34-42.

[9] Buffington, A., Wenner, P., Brandenburg, D., Berge, J., Sherman, M., & Danner, C, (2016), The art of listening, Minnesota Medicine, 99(6), 46-48.

[10] The 6C’s of Education- A Guide for Teachers, (2022), https://www.rolljak.com/blog/the-6c-s-of-education-aguide-for-teachers/.

[11] Trần Nguyên Hào, (2021), Sinh viên với việc rèn luyện kĩ năng tư duy phản biện, https://giaoduc.net.vn/sinhvien-voi-viec-ren-luyen-ky-nang-tu-duy-phan-bienpost223030.gd.

[12] Dan Garrison, Ngọc Lan (dịch), (02/2020), Học tập hợp tác như thế nào để trở thành một giáo viên tốt hơn (How Cooperative Learning Made Me A Better Teacher), Chuyên san Dạy và Học, số 20, tr.30-33.

[13] Đinh Thị Quỳnh Hà, (2023), Phát triển tư duy phản biện cho sinh viên trong giai đoạn hiện nay, Hội thảo Quốc gia “Lao động, việc làm và an sinh xã hội ở Việt Nam”, Trường Đại học Ngoại thương Hà Nội, tr.366- 374.

Articles in Issue