CULTURAL CAPITAL AS A CONDITION FOR HOMESCHOOLING DEVELOPMENT

CULTURAL CAPITAL AS A CONDITION FOR HOMESCHOOLING DEVELOPMENT

Dang Minh Phuong phuongdm@gesd.edu.vn The Vietnam Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
A long-standing educational practice, homeschooling has steadily faded away with the establishment of the general education system, universalization of education, and compulsory education. Although various nations around the world now acknowledge this type of education, in Vietnam it is merely an ad hoc practice lacking any formal scientific or legal foundation. The study examines homeschooling in Vietnam and Russia, where it is practiced in two distinct contexts, using data from sociological research. The study's findings show that family cultural capital, which is passed down through inheritance and reproduction, is a valuable resource for fostering homeschooling in contemporary society.
Keywords: 
Cultural capital
family cultural capital
home education
homeschooling
Vietnam
Refers: 

[1] Магомедов, М. Г. (2017), Vốn văn hóa của gia đình như một yếu tố di động xã hội trong điều kiện thực tế xã hội của xã hội Nga hiện đại, Гуманитарий Юга России, (2), 194-201.

[2] Nghị định của Chính quyền quận Elovsky, (2013), Quy định về giáo dục phổ thông tiểu học, phổ thông cơ bản, phổ thông trung học dưới hình thức giáo dục gia đình tại quận thành phố Elovsky.

[3] Lệ Thu, (2017), PGS Văn Như Cương: “Mô hình Homeschool không thích hợp ở Việt Nam”, Truy cập ngày 15 tháng 5 năm 2023, https://dantri. com.vn/giao-duc-huong-nghiep/pgs-van-nhu-cuongmo-hinh-homeschool-khong-thich-hop-o-vietnam-20170504073449891.htm

[4] Quốc hội, (14/6/2019), Luật Giáo dục 2019 số 43/2019/ QH14.

[5] Hamlin, D., (2019), Do homeschooled students lack opportunities to acquyre cultural capital? Evidence from a nationally representative survey of American households. Peabody Journal of Education, 94(3), 312-327.

Articles in Issue