CURRENT STATE OF DIGITAL TRANSFORMATION IN MANAGING PRESCHOOLS AND GENERAL SCHOOLS

CURRENT STATE OF DIGITAL TRANSFORMATION IN MANAGING PRESCHOOLS AND GENERAL SCHOOLS

Trinh Thi Anh Hoa* hoatta@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao street, Hoan Kiem district, Hanoi, Vietnam
Trinh Van Ha hatv@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao street, Hoan Kiem district, Hanoi, Vietnam
Summary: 
In the context of the Industrial Revolution 4.0, digital transformation is currently an inevitable trend. It impacts strongly on fundamental and comprehensive innovation of education. Schools have opportunities to receive new teaching methods and management forms that are suitable to reality and meet the requirements of society. However, these changes have been posing significant challenges to educational institutions. Many schools face difficulties in implementing digital transformation in teaching and management. This article analyzes the necessity and assesses the current state of digital transformation in the management of preschools and general schools in terms of conditions to ensure digital transformation, the level of digital transformation implementation, and the efficiency of using digital transformation software in school management, thereby indicating its achievements and limitations in the current management of preschools and general schools.
Keywords: 
digital transformation
digital transformation in management
digital transformation in management of preschools and general schools
the Industrial Revolution 4.0.
Refers: 

[1] Improving Education Planning and Management through the Use of ICTs: Proceedings of UNESCO-KEDI Study Visit, Seoul, Republic of Korea, 10-13 July 2007.

[2] Bernd W. Wirtz, Peter Daiser, (2015), E-Government Strategy Process Instruments, ISBN 978-3-00-050445- 7.

[3] Tô Hồng Nam, (2020), Chuyển đổi số trong lĩnh vực giáo dục và đào tạo: Thực trạng và giải pháp.

[4] Trịnh Thị Anh Hoa, (2022), Khung chính sách chuyển đổi số trong quản lí cơ sở giáo dục, Tạp chí Khoa học Giáo dục, tập 18, số 12

[5] H.Trinh, P.Le, H.Mac, A.Nguyen, Policy for digital transformation in schools – case study of Vietnam, EDULEARN23 Proceedings, ISBN: 978-84-09-52151- 7.

[6] Trịnh Thị Anh Hoa, (12/2021), Định hướng chiến lược chuyển đổi số trong giáo dục đáp ứng yêu cầu Cách mạng công nghiệp 4.0, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, số đặc biệt.

[7] Creswell, J. W. (2002), Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative (Vol. 7). Prentice Hall Upper Saddle River, NJ.

[8] Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K, (2012), Research methods in education, In Professional Development in Education (6th ed., Vol. 38, Issue 3), Routledge.

[9] Bộ Thông tin và Truyền thông, (2019), Đề án chuyển đổi số quốc gia

[10] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Cục Công nghệ thông tin, (2021), Chuyển đổi số trong giáo dục phổ thông, Hội thảo Khoa học Quốc tế “Chuyển đổi số trong giáo dục ở Việt Nam - Thực trạng và giải pháp”.

[11] European Commission, Digital Education Action Plan (2021-2027), https://ec.europa.eu/education/educationin-the-eu/digital-education-action-plan_e

Articles in Issue