ISSUES OF TEACHING MATHEMATICS GRADE THREE TOWARD THE 2018 GENERAL EDUCATION CURRICULUM

ISSUES OF TEACHING MATHEMATICS GRADE THREE TOWARD THE 2018 GENERAL EDUCATION CURRICULUM

Do Tien Dat datdt@gesd.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao street, Hoan Kiem district, Hanoi, Vietnam
Tran Thuy Nga ngatt@gesd.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao street, Hoan Kiem district, Hanoi, Vietnam
Ho Thi Thu Huong* huonght@gesd.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao street, Hoan Kiem district, Hanoi, Vietnam
Summary: 
The 2018 General Education Curriculum has been implemented with new textbooks for more than three years. This curriculum requires teachers to support students develop their qualities and competencies through educational contents with basic, practical, and modern knowledge and skills, harmonizing knowledge, ethics, physics, and beauty; focusing on applying knowledge and skills learned to solve problems in learning and real life, educational methods and forms to promote the initiative and potential of each student, and assessment methods consistent with educational goals and methods to achieve curriculum goals. Researching the implementation of teaching new textbooks, including Mathematics grade 3, is necessary to analyze, identify, and explain the advantages and disadvantages in the teaching process, thereby proposing measures to improve the teaching effectiveness of the new curriculum and textbooks.
Keywords: 
quality
competence
mathematics
primary school
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (04/9/2020), Thông tư số 27/2020/TT-BGDĐT ban hành Quy định đánh giá học sinh tiểu học.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông môn Toán.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông tổng thể.

[4] Đỗ Đức Thái (Chủ biên), (2018), Dạy học phát triển năng lực môn Toán tiểu học, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[5] Trần Thúy Ngà, (7/2022), Một số vấn đề về sử dụng đa phương tiện trong dạy học môn Toán tiểu học (Chương trình 2018), Tạp chí Khoa học Giáo dục, tr.35-39.

[6] Các bộ sách Toán lớp 3 biên soạn theo Chương trình môn Toán 2018.

Articles in Issue