[1] Cook, V, (2016), Second language learning and language teaching, Routledge, London.
[2] Ellis, R, (1994), The study of second language acquisition, Oxford University Press, Oxford.
[3] Stern, H. H, (1983), Fundamental concepts of language teaching, Oxford University Press, Oxford.
[4] Vicenta, V. G, (2003), Grammar learning through strategy training: A classroom study on learning conditionals through metacognitive and cognitive strategies, Publicacions de la Universitat de València, Valencia.
[5] Tilfarlioggu, F. Y. & Yalcin, E, (2005), An analysis of the relationship between the use of grammar learning strategies and student achievement at English preparatory classes, Journal of Language and Linguistic Studies, vol.1, no.2, pp.155-169.
[6] Pawlak, M, (2009), Grammar learning strategies and language attainment: Seeking a relationship, Research in Language, vol.7, no.1, pp.43-60.
[7] Pawlak, M, (2012), Instructional mode and the use of grammar learning strategies, In M. Pawlak (Eds.), New perspectives on individual differences in language learning and teaching (pp. 263-287), Springer, Berlin
[8] Wang, Y. M, (2013), Research on the Chinese language learning strategies of foreign students coming to China for preparatory courses, World Publishing Corporation, Beijing.
[9] Xu, H, (2013), A study on the Indian students’ Chinese grammar learning strategies, Master’s Thesis, Nanjing University.
[10] Zhao, H. Y, (2013), A questionnaire study on the Chinese grammar strategies by Chinese learners of Confucius Institute of South Korea, Master’s Thesis, Shandong University.
[11] Qi, X, (2014), A questionnaire study on the Chinese grammar learning strategies by Chinese learners of South Korea, Master’s Thesis, Hebei Normal University.
[12] Lưu Hớn Vũ, (2019), Chiến lược học tập kĩ năng nghe tiếng Trung Quốc của sinh viên Việt Nam, Tạp chí Khoa học Xã hội Thành phố Hồ Chí Minh, số 8, tr.59-68.
[13] Lưu Hớn Vũ (2023), Chiến lược học tập kĩ năng đọc tiếng Trung Quốc của sinh viên Việt Nam, Tạp chí Khoa học: Nghiên cứu giáo dục, tập 39, số 2, tr.82-82.
[14] O’Malley, J. M. & Chamot, A. U, (1990), Learning strategies in second language acquisition, Cambridge University Press, Cambridge.
[15] Lưu Hớn Vũ, (2021), Năng lực tự chủ trong học tập tiếng Trung Quốc của sinh viên ngành Ngôn ngữ Trung Quốc, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, Tạp chí Nghiên cứu nước ngoài, tập 37, số 5, tr.123-134.
[16] Pei, Z. W, Wang, Z. N, Dai, S. X. & Yang, Y. X, (2014), An empirical study of non - English majors’ English grammar learning strategies, Journal of Southwest University of Science and Technology, vol.31, no.2, pp.41-46.