THE REALITY OF ASSESSING THE LEVEL OF CAPACITY DEVELOPMENT TO ADAPT TO LIFE FOR STUDENTS IN ORGANIZING EXPERIENTIAL ACTIVITIES IN PRIMARY SCHOOLS

THE REALITY OF ASSESSING THE LEVEL OF CAPACITY DEVELOPMENT TO ADAPT TO LIFE FOR STUDENTS IN ORGANIZING EXPERIENTIAL ACTIVITIES IN PRIMARY SCHOOLS

Pham Thi Thu Thao phamthuthaolmnx@gmail.com Lomonosov Primary School Me Tri urban area, Nam Tu Liem district, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Developing the ability to adapt to life for primary school students in organizing experiential activities is one of the most important goals in the comprehensive development of students’ competencies and qualities. Through their own experiences, each student is both a participant and a designer and an organizer of activities for themselves, thereby discovering, adjusting themselves, and adjusting the way they organize these activities and organize their lives to live and work in a planned and responsible manner. The article delves into the reality of developing the adaptive capacity for students in the organization of thematic experiential activities at Lomonosov Primary School in Nam Tu Liem district, Hanoi in order to propose measures to develop capacity to adapt to life for students in the organization of experiential activities in the most appropriate and effective way
Keywords: 
Adaptive capacity
experiential activities
primary school.
Refers: 

[1] Đỗ Xuân Thảo - Nguyễn Hữu Hợp, (2019), Chương trình Giáo dục phổ thông cấp Tiểu học và dạy học phát triển năng lực học sinh tiểu học, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông Hoạt động trải nghiệm và Hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp

[3] Phó Đức Hòa (Chủ biên) - Vũ Thị Lan Anh - Nguyễn Huyền Trang, (2020), Phương pháp và Hình thức tổ chức Hoạt động trải nghiệm ở tiểu học (Module 2), Dự án GREP, Bộ Giáo dục và Đào tạo (Bản dự thảo).

[4] Đặng Vũ Hoạt - Phó Đức Hòa, (2016), Giáo dục học tiểu học I, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[5] Phó Đức Hòa (Chủ biên), (2020), Hướng dẫn tổ chức Hoạt động trải nghiệm lớp 1, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[6] Phó Đức Hòa - Vũ Quang Tuyên (đồng Tổng Chủ biên), (2021), Hoạt động trải nghiệm 2, Sách giáo khoa và sách giáo viên, NXB Giáo dục Việt Nam.

[7] Nguyễn Hữu Hợp, (2019), Hỏi đáp về dạy học phát triển năng lực học sinh tiểu học, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

Articles in Issue