FACTORS AFFECTING THE PERCEPTION OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS’ PROFESSIONAL HAPPINESS IN NAM DINH PROVINCE

FACTORS AFFECTING THE PERCEPTION OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS’ PROFESSIONAL HAPPINESS IN NAM DINH PROVINCE

Pham Thi Hong Tham thampth@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
The article investigates the factors affecting the happiness of primary school teachers today to provide scientific results, helping the Ministry of Education and Training to make initial judgments about the effectiveness of the implementation of the 2018 general education program, thereby drawing lessons from experience and promptly adjusting the program to be more suitable for teachers and learners. The results obtained are as follows: 1/ Teachers are still under a lot of pressure from many sides; 2/ There is still a large percentage of teachers who do not really attach importance to the teaching profession; 3/ State policies have not helped teachers feel secure in professional activities; 4/ Teachers’ capacity needs to be improved; 5/ It is necessary to strengthen the connection between teachers, leaders, and colleagues.
Keywords: 
Happiness
perceiving happiness
Teachers
career happiness
Refers: 

[1] Lê Ngọc Văn, (2019), Hạnh phúc của người Việt Nam - Khái niệm, cách tiếp cận và chỉ số đánh giá, NXB Tổng hợp Thành phố Hồ Chí Minh

[2] Keyes - Waterman, (2009), Keyes’s Model of Mental Health With Personal Growth Initiative as a Parsimonious Predictor, Journal of Counseling Psychology, American Psychological Association, Vol.56, No. 2, p.321–329

[3] Phạm Thế Kiên, (2020), Thực trạng hạnh phúc trong công việc của đội ngũ viên chức quản lí Đại học Huế, Tạp chí Giáo dục, Số 484, Kì 2, tr.16-21.

[4] Bùi Văn Vân - Nguyễn Thị Hằng Phương, (2018), Thực trạng mức độ hạnh phúc của cán bộ, viên chức thuộc Đại học Đà Nẵng, Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt, tr.109- 112.

[5] Nguyễn Thị Bình, (2012), Nghiên cứu đề xuất các giải pháp cải cách công tác đào tạo, bồi dưỡng giáo viên phổ thông, Đề tài nghiên cứu khoa học cấp Nhà nước do nguyên Phó Chủ tịch Nước Nguyễn Thị Bình chủ nhiệm và Quỹ Hòa bình và Phát triển Việt Nam (Vietnam Peace and Development Foundation) chịu trách nhiệm tổ chức thực hiện, mã số 01-2010.

[6] Nguyễn Thị Thuý Dung, (2016), Biểu hiện stress ở cán bộ quản lí tại Thành phố Hồ Chí Minh, Tạp chí Giáo dục, số 386, kì 1, tr.12-15.

[7] Lê Văn Thân, (2019), https://giaoduc.net.vn/giaoduc-24h/nghe-giao-nay-da-la-mot-nghe-nguy-hie..., Tạp chí điện tử Giáo dục Việt Nam.

[8] Phạm Quang Trung, (2020), Thực trạng chất lượng và đời sống vật chất, tinh thần của đội ngũ giáo viên, cán bộ quản lí giáo dục cơ sở, Đề tài nghiên cứu khoa học cấp Bộ, mã số KHGD/16-20. ĐT.022.

Articles in Issue