[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2006), Quyết định số 16/2006/ QĐ-BGDĐT ngày 05 tháng 5 năm 2006 ban hành Chương trình Giáo dục phổ thông
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Thông tư số 32/2018/ TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 ban hành Chương trình Giáo dục phổ thông.
[3] Watson, J. M, (1997), Assessing statistical literacy through the use of media surveys. In Gal, I. & Garfield, J., The assessment challenge in statistics education, Amsterdam, the Netherlands: International statistical institute/IOS Press.
[4] Rumsey, B. J, (2002), Statistical Literacy as a Goal for Introductory Statistics, Journal of Statistics Education [Online], Vol. 10, No. 3, www.amstat.org/publications/ jse/v10n3/rumsey2.html.
[5] Ben-Zvi, D. & Garfield, J., (2004), The challenge of developing Statistical literacy, reasoning and thinking, Kluwer academic publishers, printed in the Netherlands, pp. 3-15.
[6] Joan B. Garfield - Dani Ben-Zvi, (2008), Developing Students’ Statistical Reasoning, Springer.
[7] Garfield, J. & Gal, I, (1999), Teaching and Assessing Statistical Reasoning in Developing Mathematical Reasoning in Grades K-12, ed. L. Stiff, Reston, VA: National Council Teachers of Mathematics, pp. 207- 219.
[8] Hoàng Nam Hải, (2013), Phát triển năng lực suy luận thống kê cho sinh viên cao đẳng chuyên nghiệp, Luận án tiến sĩ Giáo dục học, Trường Đại học Vinh.
[9] delMas, R. C., (2002), Statistical literacy, reasoning and learning: A commentary, Journal of Statistics Education [Online], Vol. 10, No. 3, www.amstat.org/publications/ jse/v10n3/delmas_intro.html.
[10] Lê Thị Hoài Châu, (2012), Dạy học Xác suất - Thống kê ở trường phổ thông