Promoting the method of group discussion in Ho Chi Minh thought teaching at military schools in current period

Promoting the method of group discussion in Ho Chi Minh thought teaching at military schools in current period

Vu Dinh Luc lucvd.2112@gmail.com Tran Dai Nghia University 189 Nguyen Oanh Street, Ward 10, Go Vap district, Ho Chi Minh City, Vietnam
Summary: 
Group discussion is a method that has been widely used in teaching. The effective application of this method in teaching Ho Chi Minh Thought in military academies and schools (generally called military schools) have been recognized as an urgent requirement to improve the quality of education and training. In recent years, recognizing the great role of group discussion method in teaching political theory in general and teaching Ho Chi Minh Thought in particular, military schools have given out many effective solutions. However, there is still limitation and inadequacy in using this method. To keep pace with the increasing requirements for education and training, teaching methods need to be improved. In particular, carrying out further research to find suitable solutions to promote the group discussion method in teaching Ho Chi Minh Thought is one of the important contents.
Keywords: 
Method
group discussion
Ho Chi Minh Thought
Refers: 

[1] Vũ Thị Thủy, Phạm Thị Huyền, (2020), Vai trò của phương pháp thảo luận nhóm trong dạy học môn Tư tưởng Hồ Chí Minh theo định hướng phát triển năng lực, Tạp chí Khoa học và Công nghệ, Đại học Thái Nguyên, số 225 (04), tr.45

[2] Hoàng Chí Bảo, (2005), Tìm hiểu phương pháp Hồ Chí Minh, NXB Lí luận Chính trị, Hà Nội, tr.326.

[3] Cục Tuyên huấn/Tổng cục Chính trị, (2018), Báo cáo Kết quả thực hiện nhiệm vụ giáo dục khoa học xã hội và nhân văn trong các học viện, nhà trường quân đội năm học 2017-2018”, tr.4.

[4] Cục Nhà trường/Bộ Tổng tham mưu, (2017), Báo cáo tổng kết 5 năm (2011-2016) hoạt động đổi mới phương pháp dạy học trong các nhà trường quân đội”, tr.5.

[5] Nguyễn Văn Lự, (2/2016), Dạy học thảo luận nhóm, biết là “thuốc” tốt sao ít dùng, Tạp chí điện tử Giáo dục Việt Nam

[6] Nguyễn Đình Đản, (2018), Tiếp tục điều chỉnh quy trình, chương trình, nội dung đào tạo trong các nhà trường quân đội đáp ứng yêu cầu, nhiệm vụ trong tình hình mới, Tạp chí Nhà trường Quân đội, (4) (Tháng 7, 8), tr.68.

[7] Hồ Chí Minh, (2011), Toàn tập, Tập 6, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội, tr.208.

[8] Bùi Đình Phong, (2017), Hồ Chí Minh học - một số nội dung cơ bản, NXB Lí luận Chính trị, Hà Nội, tr.35

[9] Cục Nhà trường/Bộ Tổng tham mưu, (2018), Báo cáo tổng kết năm học 2017 - 2018, phương hướng nhiệm vụ năm học 2018-2019, tr.10.

Articles in Issue