COMMUNICATIVE CULTURE EDUCATION FOR PRIMARY STUDENTS THROUGH TEACHING VIETNAMESE LANGUAGE IN MOUNTAINOUS PROVINCES OF NORTHERN VIETNAM

COMMUNICATIVE CULTURE EDUCATION FOR PRIMARY STUDENTS THROUGH TEACHING VIETNAMESE LANGUAGE IN MOUNTAINOUS PROVINCES OF NORTHERN VIETNAM

Dang Thi Le Tam letamsptn79@gmail.com Thai Nguyen University of Education 20 Luong Ngoc Quyen, Thai Nguyen city, Thai Nguyen province, Vietnam
Summary: 
Language is the most profound expression of a culture and cultural elements are present in every aspect of a language. Communicationbased teaching in general and communication culture teaching in particular is one of the main ideas of the mother tongue language teaching strategy in high schools. Vietnam is a multi-ethnic country. Developing education in ethnic minority areas is a strategic task. Therefore, it is necessary to integrate communicative culture education for elementary school students into Vietnamese subject in the Northern mountainous provinces, which contributes to improving personal competence and life quality for students in order to achieve the goal of comprehensive education of students’ personality
Keywords: 
Integration
Vietnamese
communication culture
primary students
Ethnic minorities
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2011), Giáo dục kĩ năng sống trong các môn học ở tiểu học, NXB Giáo dục Việt Nam

[2] Đỗ Hữu Châu, (2004), Dụng học, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội

[3] Khổng Diễn, (1995), Dân số và dân số tộc người ở Việt Nam, NXB Khoa học Xã hội, Hà Nội

[4] Hữu Đạt, (2009), Đặc trưng ngôn ngữ và văn hóa giao tiếp tiếng Việt, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[5] Đỗ Việt Hùng, (2011), Định hướng giáo dục ngôn ngữ (từ góc độ văn hóa ngôn từ), Tạp chí Dạy và Học ngày nay, số 01.

[6] Nguyễn Minh Thuyết (chủ biên), (2003 - 2006), Sách Tiếng Việt 2, 3, 4, 5, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[7] Nguyễn Trí, (2008), Một số vấn đề về dạy hội thoại cho học sinh tiểu học, NXB Giáo dục, Hà Nội.

Articles in Issue