A MODEL FOR PRACTICAL RETRAINING AND SELF-TRAINING OF FOREIGN LANGUAGE TEACHERS AT GENERAL EDUCATION LEVEL

A MODEL FOR PRACTICAL RETRAINING AND SELF-TRAINING OF FOREIGN LANGUAGE TEACHERS AT GENERAL EDUCATION LEVEL

Nguyen Lan Trung lantrung55@gmail.com University of Languages and International Studies-VNU, Hanoi 02 Pham Van Dong, Cau Giay, Hanoi, Vietnam
Hoa Ngoc Son hoason77@yahoo.com University of Languages and International Studies-VNU, Hanoi 02 Pham Van Dong, Cau Giay, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Vietnam Communist Party’s Central Committee’s Resolution 8 on “Fundamental and comprehensive educational reform” provides the legal and political framework for a profound reform in the educational sector in which teachers serve as the core factor. The new tasks require them to be increasingly professional with higher competence, deeper knowledge and more suitable pedagogy so as to address practical issues that arise in classes and schools. This in turn requires imperative innovations in training, retraining and self-training of foreign language teachers. Novel approaches must be discovered to help foreign language teachers retrain themselves with professional support from specialized language colleges. This paper sketches the key features of the “Model for practical retraining and self-training of foreign language teachers at school “, which contributes to general efforts of the educational sector in researching and deploying new models to foster foreign language teachers’ competence.
Keywords: 
Practical model
Teachers
regular re-training
professional development
autonomy
Refers: 

[1] Đảng cộng sản Việt Nam, (2013), Nghị quyết Hội nghị Trung ương 8 khóa XI về Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo (Nghị quyết số 29 - NQ/TW), NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.

[2] Quyết định 2080/QĐ-TTg, (2017), về Phê duyệt, điều chỉnh, bổ sung Đề án dạy và học ngoại ngữ trong hệ thống giáo dục quốc dân giai đoạn 2017-2025

[3] Thủ tướng Chính phủ, (2015), Quyết định số 404/QĐTTg phê duyệt Đề án Đổi mới chương trình, sách giáo khoa giáo dục phổ thông.

[4] Đinh Quang Báo, (2017), Bồi dưỡng đội ngũ giáo viên đáp ứng chuẩn nghề nghiệp trong bối cảnh đổi mới giáo dục phổ thông, Kỉ yếu hội thảo khoa học Lí luận và thực tiễn về năng lực nghề nghiệp của giáo viên và cán bộ quản lí giáo dục vùng Tây Bắc, Trường Đại học Giáo dục, Đại học Quốc gia Hà Nội.

[5] Nguyễn Thị Mỹ Lộc, (2003), Người giáo viên thế kỉ XXI: Sáng tạo - hiệu quả, Tạp chí Dạy và Học ngày nay.

[6] Phạm Hồng Quang, (2013), Phát triển chương trình đào tạo giáo viên, những vấn đề lí luận và thực tiễn, NXB Đại học Thái Nguyên.

Articles in Issue