SOME MEASURES TO TRAIN INTEGRATED TEACHING SKILLS FOR MATHEMATICS TEACHERS AT HIGH SCHOOLS

SOME MEASURES TO TRAIN INTEGRATED TEACHING SKILLS FOR MATHEMATICS TEACHERS AT HIGH SCHOOLS

Phan Ba Le Hien phanbalehien@gmail.com Le Duan High school - Dak Lak 129B Phan Huy Chu street, Buon Ma Thuot city, Dak Lak province, Vietnam
Summary: 
: In recent years, the trend of integrated teaching has spread widely in schools, contributing significantly to enhancing the quality of education. However, many teachers meet difficulties in recognizing integrated issues and teaching integrated subjects due to the fact that this is one of the new issues and teachers have been trained to teach single subjects. Besides, the work of preparing and teaching integrated topics is more time-consuming and economical compared with traditional lessons; therefore, a number of teachers are not willing to deepen their thinking and follow this direction. Through that fact, the Ministry and the Department of Education and Training have organized many contests and refresher courses on integrated teaching theory in order to improve the quality of education as well as keep up with the modern teaching trend of the world. In this paper, the authors present some methods of training integrated teaching skills for high school mathematics teachers, contributing to improving the level of theory and practice of integrated teaching approach high school teachers.
Keywords: 
skills
integrated teaching
Maths
high school
Refers: 

[1] Hoàng Phê, (2010), Từ điển tiếng Việt, Trung tâm Từ điển học, NXB Đà Nẵng

[2] Lê Văn Hồng - Lê Ngọc Lan - Nguyễn Văn Thàng, (2001), Tâm lí học lứa tuổi và Tâm lí học sư phạm, NXB Đại học Quốc gia, Hà Nội

[3] Trần Anh Tuấn, (1996), Xây dựng quy trình tập luyện hình thành các kĩ năng giảng dạy cơ bản trong các hình thức thực hành thực tập sư phạm, Luận văn Tiến sĩ Giáo dục học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.

[4] Nguyễn Như An, (1993), Hệ thống kĩ năng giảng dạy trên lớp về môn Giáo dục học và quy trình rèn luyện hệ thống kĩ năng đó cho sinh viên khoa Tâm lí - Giáo dục, Luận án Tiến sĩ khoa học Sư phạm - Tâm lí, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.

[5] Bùi Hiền, (2001), Từ điển Giáo dục học, NXB Từ điển Bách khoa

[6] Nguyễn Thế Sơn, (2017), Xây dựng chủ đề tích hợp trong dạy học môn Toán ở trường Trung học phổ thông, Luận án Tiến sĩ Giáo dục học, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.

[7] Đỗ Hương Trà và các tác giả, (2015), Dạy học tích hợp phát triển năng lực học sinh, Quyển 1, Khoa học tự nhiên, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[8] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông tổng thể, Hà Nội

[9] Nguyễn Cảnh Toàn (Chủ biên), Nguyễn Kỳ, Lê Khánh Bằng, Vũ Văn Tảo (2004), Học và dạy cách học, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[10] Dewey, J (1916) (2007 edition), Democracy and Education, Teddington: Echo Library.

[11] Kolb, D. (1984), Experiential Learning: experience as the source of learning and development. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall

[12] Keeton, Morris, and Pamela Tate, eds., (1978), Learning by Experience What, Why, How. San Francisco: JosseyBass, p.2.

[13] Đỗ Trung Minh, (2015), Giáo dục môi trường dựa vào mô hình trải nghiệm, Luận văn Tiến sĩ, Viện Nghiên cứu Giáo dục.

Articles in Issue