GUIDED DISCOVERY AND ITS APPLICATION IN TEACHING SCIENCE AT PRIMARY SCHOOLS

GUIDED DISCOVERY AND ITS APPLICATION IN TEACHING SCIENCE AT PRIMARY SCHOOLS

Le Thi Trung letrungsp@gmail.com Ba Ria-Vung Tau College of Education 689 Cach Mang Thang Tam, Ba Ria city, Ba Ria - Vung Tau province, Vietnam
Summary: 
Promoting the autonomy of students is one of the important goals that our education is aiming for. To achieve that goal, it is of great significance for teachers to innovate their teaching methods and provide students with ample opportunities to unravel the magical things around them. Guided discovery is one of the positive teaching methods that encourages children to learn on their own based on their past knowledge and experience; develop their imagination and creativity, as well as discover the unknown to find out the truth and the relationship between them through exploratory activities, thanks to which positive personality can be shaped amongst students themselves.
Keywords: 
Positive teaching methods
guided-discovery teaching
competence development
Refers: 

[1] Nguyễn Hữu Chí, (2004), Các căn cứ lí luận và thực tiễn lựa chọn phương pháp dạy học, Bài từ Tủ sách Khoa học VLOS. Viện Chiến lược và Chương trình Giáo dục.

[2] Trần Bá Hoành, (2006), Đổi mới phương pháp dạy học, chương trình và sách giáo khoa, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội

[3] Đặng Thành Hưng, (2002), Dạy học hiện đại - Lí luận - biện pháp kĩ thuật, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

[4] Đặng Thành Hưng, (2005), Tương tác và hoạt động thầy trò trên lớp học, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

[5] Phan Trọng Ngọ, (2002), Dạy học và phương pháp dạy học trong nhà trường, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[6] Nguyễn Văn Tuấn, (2007), Tài liệu học tập về Phương pháp dạy học đại học theo hướng tích cực hóa người học.

[7] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Dự án Việt Bỉ, (2010), Dạy và học tích cực – Một số phương pháp và kĩ thuật dạy học tích cực, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[8] Tổng cục Dạy nghề, (2004), Tài liệu bồi dưỡng phương pháp dạy học – Đào tạo mở rộng, Dự án Giáo dục Kĩ thuật và Dạy nghề, Hà Nội

[9] Tổng cục Dạy nghề, (2010), Tài liệu hướng dẫn khóa đào tạo giáo viên dạy nghề theo năng lực thực hiện – TTC, Hà Nội.

[10] Trần Bá Hoành, (2004), Học bằng hoạt động khám phá, Tạp chí Thông tin Khoa học Giáo dục, số 103.

[11] Dương Giáng Thiên Hương, (2017), Dạy học khám phá theo mô hình 5E - Một hướng vận dụng lí thuyết kiến tạo trong dạy học ở Tiểu học, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.

[12] Đỗ Hương Trà, (2009), Các kiểu tổ chức dạy học hiện đại, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội. https://tusach.thuvienkhoahoc.com/

Articles in Issue