THE PILOT IMPLEMENTATION OF THE NEW EARLY CHILDHOOD EDUCATION CURRICULUM: RESULTS AND LESSONS LEARNED

THE PILOT IMPLEMENTATION OF THE NEW EARLY CHILDHOOD EDUCATION CURRICULUM: RESULTS AND LESSONS LEARNED

Le Anh Vinh vinhla@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Education Sciences 101 Tran Hung Dao, Cua Nam ward, Hanoi, Vietnam
Le Thi Luan* luanlt@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Education Sciences 101 Tran Hung Dao, Cua Nam ward, Hanoi, Vietnam
Nguyen Thi Trang bichntc@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Education Sciences 101 Tran Hung Dao, Cua Nam ward, Hanoi, Vietnam
Nguyen Thi Cam Bich bichntc@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Education Sciences 101 Tran Hung Dao, Cua Nam ward, Hanoi, Vietnam
Summary: 
This paper presents the results of piloting selected components of the draft New Early Childhood Education Curriculum in six provinces and cities representing different socio-economic regions of Vietnam (Thai Nguyen, Ninh Binh, Nghe An, Kon Tum, Ho Chi Minh City, and Dong Thap). The purpose of the pilot was to assess the feasibility, relevance, and practical effectiveness of the innovative components in the curriculum, thereby informing adjustments and improvements before wider-scale implementation. The study employed a combination of document analysis, field surveys, implementation monitoring, and qualitative analysis of feedback from managers, early childhood teachers, parents, and children. The findings indicate that the new components are generally consistent with children’s developmental characteristics, align with the practical conditions of educational institutions, and contribute to improving the quality of early childhood education. The paper concludes with several lessons learned and recommendations to further refine the curriculum prior to piloting on a larger scale and its official promulgation.
Keywords: 
Pilot implementation
early childhood education
early childhood teachers
young children.
Refers: 

[1] Ban Chấp hành Trung ương. (2013). Nghị quyết về Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế (Nghị quyết Nghị quyết số 29-NQ/TW). Retrieved from Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04 tháng 11 năm 2013 Hội nghị Trung ương 8 khóa XI về Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2021). Thông tư ban hành Chương trình Giáo dục mầm non (Văn bản hợp nhất số 01/VBHN-BGDĐT). Retrieved from https:// thuvienphapluat.vn/van-ban/Giao-duc/Van-ban hop-nhat-01-VBHN-BGDDT-2021-Thong-tu Chuong-trinh-Giao-duc-mam-non-472930.aspx.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2024). Báo cáo đánh giá kết quả thực hiện Chương trình Giáo dục mầm non hiện hành.

[4] Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2000). Research methods in education. 5th Edition, RoutledgeFalmer. https://doi.org/10.4324/9780203224342.

[5] Chow, K., Nakamura, J., Nunn, S. (2021). Learning Before Going to Scale: An Introduction to Conducting Pilot Studies, Regional Educational Laboratory Appalachia, SRI International, Institute of Education Science. ies.ed.gov/rel appalachia/2025/01/resource-20.

[6] In, J. (2017). Introduction of a pilot study. Korean journal of anesthesiology, 70(6): 601-605.https://doi. org/10.4097/kjae.2017.70.6.601

[7] Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam. (2023). Báo cáo tổng kết thử nghiệm Chương trình Giáo dục mầm non.

Articles in Issue