DESIGNING THE SCI-LEARNING WEBSITE INTEGRATING QUESTIONS AND EXERCISES FOR TEACHING SCIENCE IN PRIMARY SCHOOLS

DESIGNING THE SCI-LEARNING WEBSITE INTEGRATING QUESTIONS AND EXERCISES FOR TEACHING SCIENCE IN PRIMARY SCHOOLS

Phan Thanh Ha* haphanthanh.gdth@gmail.com Hanoi National University of Education 136 Xuan Thuy, Cau Giay ward, Hanoi, Vietnam
Tong Doan Tuyet Nhi tongdoantuyetnhi246@gmail.com True North International School Ha Dong ward, Hanoi, Vietnam
Duong Thi Phuong duongthiphuong13052002@gmail.com Yen Thinh Primary Yen Mo commune, Ninh Binh province, Vietnam
Nguyen Thi Thu Phuong thuphuongstellar@gmail.com Hanoi National University of Education 136 Xuan Thuy, Cau Giay ward, Hanoi, Vietnam
Summary: 
In the context of digital transformation in education and the increasing need to optimize forms of online teaching, the integration of question and exercise banks into web-based learning environments has become a significant trend. This study presents the development of a dedicated learning website designed for teaching Science at the primary education level. The database of questions and exercises is designed to support pupils in independently practicing and consolidating their knowledge. Besides the normal practice and feedback, the system fosters learners’ self-study skills, automation, interactivity, and responsiveness by providing foundational knowledge through a “lifeline” feature. This paper focuses on the scientific basis, design process, structure, and user guidelines of the “Sci-Learning” website, which supports Science learning in primary schools. Following pilot testing, the research team proposed adjustments and improvements to the website design and exercise system to better align with practical teaching contexts and the needs of both pupils and teachers.
Keywords: 
website
Questions
Exercises
Science Teaching
primary education.
Refers: 

[1] Aristotle. (1984). Posterior Analytics. Translated by Jonathan Barnes, in The Complete Works of Aristotle. The Revised Oxford Translation, edited by Jonathan Barnes, vol. 1, Princeton University Press, 1984, pp. 114–166.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2017). Công văn số 1166/ BGDĐT-CNTT về việc Triển khai Quyết định số 117/ QĐ-TTg phê duyệt “Tăng cường ứng dụng công nghệ thông tin trong quản lí và hỗ trợ các hoạt động dạy - học, nghiên cứu khoa học góp phần nâng cao chất lượng giáo dục và đào tạo giai đoạn 2016 - 2020, định hướng đến năm 2025”.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018a). Công văn số 5404/ BGDĐT-GDTH về việc Tăng cường xây dựng và sử dụng kho học liệu số toàn ngành, ngân hàng câu hỏi trực tuyến dùng chung và đóng góp vào Hệ tri thức Việt số hóa quốc gia.

[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018b). Chương trình Giáo dục phổ thông môn Khoa học.

[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo. (31/8/2023). Công văn số 4771/ BGDĐT-CNTT Hướng dẫn thực hiện nhiệm vụ ứng dụng công nghệ thông tin, chuyển đổi số và thống kê giáo dục năm học 2023 - 2024.

[6] Nguyên Công Thùy Trâm, Đinh Thị Trúc Yên. (2024). Thiết kế website hỗ trợ dạy học chủ đề “Con người và sức khoẻ” môn Khoa học lớp 4. Tạp chí Thiết bị Giáo dục, số 1, Issue 324 (tháng 11 năm 2024).

[7] Nguyễn Minh Giang, Đặng Nguyễn Hoài Thương và các tác giả (2024). Thiết kế website giáo dục giới tính theo hướng tích hợp liên môn ở tiểu học. Tạp chí Giáo dục, 24 (15), 12-17.

[8] Nguyễn Ngọc Quang. (1986). Lí luận dạy học đại cương. NXB Hà Nội.

[9] Nitko, A. J., & Brookhart, S. M. (2007). Educational assessment of students (5th ed.). Merrill Prentice Hall.

[10] Phạm Quang Thuận, Nguyễn Văn Hảo. (2023). Xây dựng website hỗ trợ dạy học thực hành âm nhạc cho sinh viên ngành Giáo dục mầm non. Tạp chí Giáo dục, số 23 (950101).

[11] Trần Bá Hồng. (2007). Một số vấn đề về đổi mới phương pháp dạy học ở tiểu học. NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[12] Từ điển Anh - Việt. (2010). NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

[13] Quốc hội. (29/6/2006). Luật Công nghệ thông tin (Luật số 67/2006/QH11).

[14] UNICEF. (2024). Making digital learning work: Lessons from UNICEF-Akelius Digital Learning Initiative in 12 countries. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ ED661353.pdf.

[15] Vũ Thị Thương, Nguyễn Thị Ngọc Anh và các tác giả. (2024). Thiết kế website dạy học trực tuyến hỗ trợ viết văn cho học sinh lớp 4. Tạp chí Giáo dục, tập 24, số đặc biệt 1 (tháng 01 năm 2024).

Articles in Issue