THE CURRENT STATUS OF LECTURERS’ TASK PERFORMANCE AT HUE UNIVERSITY

THE CURRENT STATUS OF LECTURERS’ TASK PERFORMANCE AT HUE UNIVERSITY

Pham The Kien ptkien@hueuni.edu.vn Hue University - Quang Tri Branch 03 Le Loi, Hue city, Thua Thien Hue province, Vietnam
Summary: 
The study aims to explore the current status of lecturers’ task  performance at Hue University. Research data were collected from survey  results of 539 lecturers of eight member universities of Hue University and  processed using SPSS 22.0 statistical software. Research findings show  that, in general, their task performance was quite good. However, there was  still a large proportion of lecturers without good task performance, as quite a  high percentage of lecturers who choose to disagree on the job performance  criteria. To improve their work performance, Hue University needs to give  them more autonomy, focus on training and developing their profession,  research and make a set of reasonable and accurate criteria to evaluate task  performance, and research and propose a reasonable salary mechanism that  focusing on recognition and rewards, develop a close and meaningful working  environment to help lecturers unite, bond and be ready to support and help  each other in their work.
Keywords: 
Task performance
lecturers
criteria
Mechanism
Hue University.
Refers: 

[1] Quốc hội Nước Cộng hòa Xã hội chủ nghĩa Việt Nam, (2018), Luật Giáo dục Đại học

[2] Chính phủ Nước Cộng hòa Xã hội chủ nghĩa Việt Nam, (30/12/2019), Quy định chi tiết và hướng dẫn thi hành một số điều của Luật sửa đổi, bổ sung một số điều của Luật Giáo dục Đại học, ban hành kèm theo Nghị định số 99/2019/NĐ-CP

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (14/5/2020), Quy chế tổ chức và hoạt động của đại học vùng và các cơ sở giáo dục đại học thành viên, ban hành kèm theo Thông tư số 10/2020/TT-BGDĐT

[4] Đại học Huế, (12/2023), Báo cáo thường niên

[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (27/5/2022), Thông tư số 03/ VBHN-BGDĐT Quy định mã số, tiêu chuẩn chức danh nghề nghiệp, bổ nhiệm và xếp lương đối với viên chức giảng dạy trong các cơ sở giáo dục đại học công lập.

[6] Campbell, J. P, (1990), Modeling the performance prediction problem in industrial and organizational psychology, in M. D. Dunnette & L. M. Hough (Eds.). Handbook of industrial and organizational psychology, (Vol. 1). Palo Alto: Consulting Psychologists Press

[7] Campbell, J.P.. MeCloy, R.A., Oppler, S.H, and Sager, C.E, (1993), A Theory of Performance. In: Schmitt, N. and Borman, WC. Eds. Personnel Selection in Organizations, Jossey-Bass, San Francisco, 3570.

[8] Borman, W. C., & Motowidlo, S. J, (1993), Expanding the criterion domain 10 include elements of contextual performance, In N. Schmitt & W. Borman (Eds.), Personnel selection in organizations, New York: JosseyBass.

[9] Ilgen, D. R., & Schneider, J, (1991), Performance measurement: A multi-discipline view, In C. L. Cooper & I. T. Robertson (Eds.), International review of industrial and organizational psychology, 6

[10] Motowidlo, S. J., Borman, W. C., & Schmit, M. J, (1997), A theory of individual differences in task and contextual performance, Human Performance, 10.

[11] Nguyễn Nam Hải, (2019), Mối quan hệ giữa văn hóa tổ chức, sự gắn kết với công việc và kết quả thực hiện công việc của người lao động trong các doanh nghiệp công nghệ thông tin Việt Nam, Luận án tiến sĩ ngành Quản trị nhân lực, Trường Đại học Kinh tế Quốc dân.

[12] Williams. J., & Anderson, S. E, (1991), Job satisfaction and organizational commitment as predictors of organizational citizenship and in-role behaviors, Journal of Management, 17 (3).

[13] Goodman & Svyantek, (1999), Person - Organization Fit and Contextual Performance: Do Shared Values Matter, Journal of Vocational Behavior, 55 (2).

[14] Befort.N & Keith Hattrup, (2003), Valuing Task and Contextual Performance: Experience, Job Roles and Ratings of the Importance of Job Behaviors, Applied H.R.M, 8 (1).

[15] Bernstein, I. H., Nunnally, J. C, (1994), Psychometric Theory, 3rd ed, New York: McGraw-Hill

[16] Nguyễn Thị Cẩm Nhung, (2023), Ảnh hưởng của đặc điểm công việc tới kết quả làm việc của giảng viên các trường đại học tại Hà Nội, Luận án tiến sĩ ngành Quản trị nhân lực, Trường Đại học Kinh tế quốc dân.

[17] Đàm Thị Thanh Dung, (2023), Tác động của chia sẻ tri thức tới kết quả hoàn thành công việc của giảng viên các trường đại học tại Hà Nội, Luận án Tiến sĩ ngành Quản trị nhân lực, Trường Đại học Kinh tế Quốc dân.

[18] Từ Thảo Hương Giang, (2020), Ảnh hưởng của xung đột giữa vai trò công việc và vai trò gia đình đến sự hài lòng công việc của giảng viên nữ các trường đại học ở Việt Nam, Luận án Tiến sĩ ngành Quản trị nhân lực, Trường Đại học Kinh tế Quốc dân.

Articles in Issue