ENHANCING THE EFFECTIVENESS OF ACADEMIC ADVISORS IN THE CREDIT - BASED EDUCATION SYSTEM AT UNIVERSITIES

ENHANCING THE EFFECTIVENESS OF ACADEMIC ADVISORS IN THE CREDIT - BASED EDUCATION SYSTEM AT UNIVERSITIES

Nguyen Ngoc Dieu Linh* linhnnd@dhcd.edu.vn Trade Union University 169 Tay Son, Dong Da, Hanoi, Vietnam
Vu Thi Bich Ngoc ngocvtb@dhcd.edu.vn Trade Union University 169 Tay Son, Dong Da, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Enhancing the effectiveness of Academic advisors is always necessary and increasingly important for students, faculties, related departments, and universities during the training process. From the students' perspective, it is essential to understand their major training program and quickly and proactively contact the academic advisors. From the academic advisors’ perspective, it is crucial to create a close, trustworthy relationship; equip themselves with solid knowledge about the curriculum, regulations, new announcements, changes in the program, and changes in tuition fees; always update the timely information from the Academic Affairs Office; accompany students; faculties need to minimize the change of academic advisors. Furthermore, academic advisors must also spend time weekly to support students. Regarding the related departments, coordination among departments such as the academic affairs office, student affairs office, finance office, and faculties is crucial. Moreover, establishing an open, easily accessible, and usable information system is necessary, too. From the university's perspective, it should enhance training, workshops, and skill development for the academic advising team, such as updating knowledge and information about the training programs, new regulations and policies.
Keywords: 
academic advisors
credit-based education
enhancing education quality
support
students
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (15/5/2014), Quyết định số 17/VBHN-BGDĐT trên cơ sở hợp nhất Quyết định số 43/2007/QĐ-BGDĐT

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (05/4/2016), Thông tư số 10/2016/TT-BGDĐT về Quy chế công tác sinh viên đối với chương trình đào tạo đại học hệ chính quy

[3] Trần Thanh Ái, (5/2010), Đào tạo theo hệ thống tín chỉ: Các nguyên lí, thực trạng và giải pháp, Đại học Cần Thơ, Tham luận tại Hội nghị toàn quốc tổ chức tại Trường Đại học Sài Gòn, tr.42-53.

[4] Đại Từ điển Tiếng Việt, (tr.703).

[5] https://resources.depaul.edu/teaching-commons/ teaching-guides/reflectivepractice/Pages/teachingeffectiveness.aspx.

[6] Nguyễn Thị Bích Thuận - Nguyễn Ngọc Trân, (9/2019), Vai trò của cố vấn học tập trong việc nâng cao chất lượng học tập của sinh viên tại Trường Đại học Đồng Tháp, Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt, https://tapchigiaoduc. moet.gov.vn/vi/magazine/so-dac-biet-thang-9-358/13- vai-tro-cua-co-van-hoc-tap-trong-viec-nang-cao-chatluong-hoc-tap-cua-sinh-vien-tai-truong-dai-hoc-dongthap-6406.htm

[7] Trường Đại học Công đoàn, (21/02/2014), Quy chế Đào tạo Đại học và Cao đẳng hệ chính quy theo hệ thống tín chỉ của Trường Đại học Công đoàn, ban hành kèm theo Quyết định số 132/QĐ-ĐHCĐ

[8] Nguyễn Thị Thu Hậu - Trần Thị Kim Ngân, (27/01/2023), Cố vấn học tập với những thách thức trong đào tạo theo hệ thống tín chỉ, Tạp chí Công dân và Khuyến học. Cố vấn học tập với những thách thức trong đào tạo theo hệ thống tín chỉ (congdankhuyenhoc.vn)

[9] Trần Thị Minh Đức - Kiều Anh Tuấn, (15/3/2012), Cố vấn học tập trong các trường đại học, Tạp chí Khoa học, Đại học Quốc gia Hà Nội, Khoa học Xã hội và Nhân văn, số 28, tr.23-32, Vol 28 No 1 | VNU Journal of Science: Social Sciences and Humanities.

Articles in Issue