CURRENT SITUATION OF THE MANAGEMENT OF TEACHER EVALUATION AND CLASSIFICATION BY HIGH SCHOOL PRINCIPALS IN BA TRI DISTRICT OF BEN TRE PROVINCE

CURRENT SITUATION OF THE MANAGEMENT OF TEACHER EVALUATION AND CLASSIFICATION BY HIGH SCHOOL PRINCIPALS IN BA TRI DISTRICT OF BEN TRE PROVINCE

Duong Minh Quang duongminhquang@hcmussh.edu.vn University of Social Sciences and Humanities - Vietnam National University HoChiMinh City 10 - 12 Dinh Tien Hoang, District 1, Ho Chi Minh City, Vietnam
Nguyen Thanh An thanhan.sna@gmail.com Phan Thanh Gian High School Quarter 4, Ba Tri district, Ben Tre province, Vietnam
Summary: 
Evaluation and classification of teacher is one of the principals’ management work which determines the effectiveness of the principals’ management. This paper examines the current situation of the management of teacher evaluation and classification carried out by high school principals in Ba Tri district of Ben Tre province based on the approach of four management functions.The study conducted a survey on 123 teachers and interviewed 5 out of 123 teachers working full-time at schools in Ba Tri district of Ben Tre province. The study results provided information on the strengths, limitations as well as the cause of its limitations evaluating and classifying teachers implemented by principals in these schools. This result is considered as a practical basis to help school leaders to promulgate scientific and reasonable policies, as well as plans for teacher evaluation and classification.
Keywords: 
Teacher evaluation and classification
management
high school
Refers: 

[1] Quốc hội, (2019), Luật Giáo dục, Luật số: 43/2019/ QH14, ngày 14 tháng 6 năm 2019, có hiệu lực thi hành từ ngày 01 tháng 7 năm 2020, Hà Nội.

[2] Nguyễn Thành An, (2019), Đánh giá và phân loại giáo viên của hiệu trưởng các trường trung học phổ thông trên địa bàn huyện Ba Tri, tỉnh Bến Tre, Luận văn Thạc sĩ Quản lí giáo dục học, Trường Đại học Khoa học Xã hội và Nhân văn - Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh.

[3] Quốc hội, (2010), Luật Viên chức. Luật số: 58/2010/ QH12, có hiệu lực thi hành từ ngày 01 tháng 01 năm 2012, Hà Nội.

[4] Papakitsos, C. E., Foulidi, X., Vartelatou, S., & Karakiozis, K, (2017), The contribution of systems science to planning in local educational administration, European Journal of Education Studies, 3(3), pp.1-11.

Articles in Issue