APPLICATION OF SITUATIONAL TEACHING METHOD IN TEACHING POLITICAL THEORY SUBJECTS AT UNIVERSITIES AND COLLEGES NOWADAYS

APPLICATION OF SITUATIONAL TEACHING METHOD IN TEACHING POLITICAL THEORY SUBJECTS AT UNIVERSITIES AND COLLEGES NOWADAYS

Nguyen Thi Tho nguyentho.bg@gmail.com Vietnam Youth Academy 03 Chua Lang, Dong Da, Hanoi, Vietnam
Summary: 
The innovation of teaching methods at universities and colleges in general and in each subject in particular is an urgent requirement today to improve the quality of human resource training for society. The method of situation-problem teaching is proposed as an approach to innovate teaching methods. General characteristics of political theory subjects are generalized and abstract concept. The application of situational teaching methods in teaching political theory subjects will contribute to improving the quality of teaching and raising students’ awareness of political theoretical issues.
Keywords: 
Situational teaching method
political theory
university
colleges
Refers: 

[1] Bernd Meier, Nguyễn Văn Cường (2016), Lí luận dạy học hiện đại, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[2] Đặng Vũ Hoạt - Hà Thị Đức, (2003), Lí luận dạy học ở đại học, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[3] Nguyễn Văn Hộ, (2002), Lí luận dạy học, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[4] Nguyễn Thị Phương Hoa, (2010), Sử dụng phương pháp tình huống trong giảng dạy môn Giáo dục học tại Trường Đại học Ngoại ngữ - Đại học Quốc gia Hà Nội, Đề tài cấp cơ sở

[5] Nguyễn Xuân Thức, (2013), Giáo trình Tâm lí học đại cương, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội

[6] Trương Tất Thắng - Vũ Thị Bích Ngọc, (2015), Một số giải pháp đổi mới phương pháp giảng dạy môn Chủ nghĩa Mác - Lênin ở các trường đại học hiện nay, Tạp chí Giáo dục lí luận, số 230, tr.106 -108.

Articles in Issue