[1] Kay Margetts, (2004), Identifying and supporting behaviours associated with co-operation, assertion and self-control in young children starting school, European Early Childhood Education Research Journal, Volume 12, 2004 - Issue 2.
[2] Quốc hội Nước Cộng hòa Xã hội Chủ nghĩa Việt Nam, (14/6/2019), Luật Giáo dục, Luật số 43/2019/QH14.
[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2009), Chương trình Giáo dục Mầm non, Văn bản hợp nhất số 01/VBHN-BGDĐT ngày 13/4/2021 sửa đổi, bổ sung một số nội dung của Chương trình Giáo dục Mầm non ban hành kèm theo thông tư số 17/2009/TT-BGDĐT ngày 25 tháng 7 năm 2009.
[4] Kim Jose - Susan Banks - Emily Hansen - Rachael Jones - Stephen R. Zubrick - Joel Stafford - Catherine L. Taylor, (18/11/2020), Parental Perspectives on Children’s School Readiness: An Ethnographic Study, Early Childhood education Journal.
[5] Juliette E. Torabian, (2019), Aide et Action, School readiness toolkit, University College London
[6] Marie Hirst - Noni Jervis - Karen Visagie - Victor Sojo - Sarah Cavanagh, (2011), Transition to primary school: A review of literature, Kids Matter, Australia
[7] Bronfenbrenner, U., & Morris, P, (2006), The bioecological model of human Development, In R. Lerner & W. Damon (Eds.), Handbook of child psychology: Theoretical models of human development (pp. 793– 828), Hobocken: Wiley.
[8] United Nations Children’s Fund (UNICEF), (2012), School readiness: A conceptual framework, New York: United Nations Children’s Fund.
[9] Tayler, C., Cloney, D., & Niklas, F, (2015), A bird in the hand: Under- standing the trajectories of development of young children and the need for action to improve outcomes [online], Australasian Journal of Early Childhood, 40(3), p.51–60