SOME SOLUTIONS TO MANAGE THE TRAINING PROGRAMS FOR PRIMARY SCHOOL TEACHERS WITH THE CDIO APPROACH

SOME SOLUTIONS TO MANAGE THE TRAINING PROGRAMS FOR PRIMARY SCHOOL TEACHERS WITH THE CDIO APPROACH

Nguyen Ngoc Hien hiennn@vinhuni.edu.vn Vinh University 182 Le Duan, Vinh city, Nghe An province, Vietnam
Summary: 
Implementing the CDIO approach in training in general and developing the CDIO approach training programs in particular is considered as a solution to improve the quality of training, including the training of primary school teachers at university. In order to develop and implement an effective training program for primary school teachers to approach CDIO, the article proposes five management solutions, including: Thorough understanding for administrators and lecturers about the need to manage the training program for primary school teachers to approach CDIO; Managing the construction of learning outcomes of the training program for primary school teachers to approach CDIO; Managing and designing the framework for the training program for primary school teachers to approach CDIO; Managing the development of a detailed outline of the CDIO syllabus in primary school teacher training to ensure the consistency of teaching, testing, and evaluation contents; Managing the conditions to ensure the implementation of the training program for primary school teachers to approach CDIO.
Keywords: 
program
Training program
CDIO approach
primary school teachers
Refers: 

[1] Anik Ghufron, Deni Hardiyanto và Puji Piyanto, (2019), Curriculum Management in Yogyakarta’s Elementary Schools: Case Study in Designing Curriculum, International Conference on Meaningful Education,, chủ biên, KnE Social Sciences, Yogyakarta, Indonesia.

[2] Floyd Wilkes, David W. Johnson và Pat Ormond, (2002), “Is a Curriculum Management System in Your Future?”

[3] Mukhamad Ilyasin (2019), “Exploring ExcellencyBased Curriculum for Indonesian Primary Schools in Relation to the Social Community Environment”, Journal of Social Studies Education Research. Vol. 4(No. 10).

[4] Trịnh Thị Anh Hoa, (2010), Tổng quan kinh nghiệm quốc tế về phát triển chương trình, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.

[5] Trần Hữu Hoan, (4/2010), Xây dựng chương trình giáo dục và đào tạo theo cách tiếp cận CDIO, Tạp chí Quản lí Giáo dục, Học viện Quản lí Giáo dục, số 11.

[6] Sái Công Hồng, (10/2013), Xây dựng chuẩn đầu ra chương trình đào tạo theo hướng tiếp cận CDIO, Tạp chí Giáo dục, số 319.

[7] Đinh Xuân Khoa - Thái Văn Thành, (10/2016), Quá trình xây dựng chuẩn đầu ra và chương trình đào tạo ngành sư phạm theo CDIO tại Trường Đại học Vinh, Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt

[8] Nguyễn Văn Khôi, (11/2012), Phát triển chương trình đào tạo đại học khối ngành Sư phạm Kĩ thuật Việt Nam theo định hướng tích hợp CDIO, Tạp chí Giáo dục, số 298.

[9] Phạm Hữu Lộc, (10/2015), Tiếp cận CDIO trong xây dựng chương trình đào tạo liên thông nhằm nâng cao chất lượng đào tạo đáp ứng nhu cầu xã hội, Tạp chí Giáo dục, số 367.

[10] Hồ Tấn Nhựt - Đoàn Thị Minh Trinh (biên dịch), (2010), Cải cách và xây dựng chương trình đào tạo kĩ thuật theo phương pháp tiếp cận CDIO, NXB Đại học Quốc gia, Thành phố Hồ Chí Minh.

[11] Võ Văn Thắng, (8/2011), Tiếp cận CDIO để nâng cao chất lượng đào tạo đại học, Tạp chí Giáo dục, số 268.

[12] Crawley, E. - Johan Malmqvist - William A. Lucas - Doris R. Brodeur, (2011), The CDIO Syllabus v2.0 An Updated Statement of Goals for Engineering Education, The 7th International CDIO Conference, Technical University of Denmark, Copenhagen, pp. 5-7.

[13] Crawley, E. - Brodeur, D., (2007), Rethinking Engineering Education: the CDIO Approach, Springer US, pp. 5-7.

[14] E.F. Crawley, J. Malmqvist, S. Östlund, D. Brodeur, (2007), Rethinking Engineering Education The CDIO Approach, Springer Science + Business Media, LLC

[15] Floyd Wilkes, David W. Johnson và Pat Ormond, (2002), “Is a Curriculum Management System in Your Future?”

[16] Kristina E, (2017), The role of CDIO in engineering education research: Combining usefulness and scholarliness, Received 04 Apr 2017, Accepted 16 Oct 2017, Published online: 13 Nov 2017.

[17] Malmqvist J, Roslöf J, (2020), Scholarly development of engineering education - the CDIO approach, (www. cdio.org).

[18] Schedin S, Osama A.B. Hassan, (2016), Work integrated learning model in relation to CDIO standards, Journal of Applied Research in Higher Education, ISSN: 2050- 7003, Article publication date: 4 July 2016

Articles in Issue