PROJECT-BASED LEARNING MODEL IN THE NATIONAL DEFENCE AND SECURITY EDUCATION PROGRAM AT HO CHI MINH CITY COLLEGE OF INDUSTRY AND TRADE

PROJECT-BASED LEARNING MODEL IN THE NATIONAL DEFENCE AND SECURITY EDUCATION PROGRAM AT HO CHI MINH CITY COLLEGE OF INDUSTRY AND TRADE

Truong Xuan Hung truongxuanhung@hitu.edu.vn Ho Chi Minh City College of Industry and Trade 20 Tang Nhon Phu, Phuoc Long ward, Ho Chi Minh City, Vietnam
Summary: 
This study clarifies the application of project-based learning in the National Defence and Security Education course at Ho Chi Minh City College of Industry and Trade, highlighting its role, significance, and effectiveness in innovating teaching methods, fostering learner competencies, and improving training quality. Project-based learning is identified as a feasible approach to address the limitations of traditional methods while strengthening the linkage between defence, security education and the curent social issues. The research aims to design a project-based learning model suited to the specific characteristics of the subject and student population in the context of international integration and digital transformation in education. Methodologically, the study employs document analysis, situational survey, pedagogical experiment, and expert interviews. The experimental results indicate that project-based learning enhances knowledge acquisition, soft skills, critical thinking, independent learning ability, and civic responsibility. Notably, students’ interest and proactivity in learning National Defence and Security Education have improved significantly. The article provides both theoretical and practical evidence to recommend the broader implementation of project-based learning in defence and security education, contributing positively to ongoing educational reform.
Keywords: 
project-based learning
current situation
Solutions
Soft skills
educational innovation.
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình Giáo dục phổ thông tổng thể. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.

[2] Đặng Thành Hưng. (2016). Phương pháp dạy học tích cực trong giáo dục đại học. Tạp chí Giáo dục, (390), tr. 15-18.

[3] Đinh Quang Báo. (2020). Đổi mới phương pháp giảng dạy ở các trường cao đẳng. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, 28(3), tr. 45-52.

[4] Lê Văn Hảo. (2019). Giáo dục kĩ năng mềm cho sinh viên các trường cao đẳng nghề. Tạp chí Giáo dục Nghề nghiệp, (72), tr. 23-27.

[5] Nguyễn Đức Chính. (2021). Ứng dụng dạy học dự án trong đào tạo nghề. Tạp chí Phát triển Khoa học Công nghệ, 19(2), tr. 67-74.

[6] Nguyễn Thị Bích Hạnh. (2018). Phát triển năng lực tự học cho sinh viên cao đẳng. Tạp chí Giáo dục, (415), tr. 36-40.

[7] Nguyễn Văn Dũng. (2022). Đánh giá hiệu quả đào tạo theo mô hình liên kết nhà trường - doanh nghiệp. Tạp chí Công thương, (5), tr. 58-63.

[8] Phạm Thị Thu Hương. (2020). Đổi mới kiểm tra, đánh giá trong giáo dục nghề nghiệp. Tạp chí Giáo dục Nghề nghiệp, (80), tr. 12-17.

[9] Phạm Văn Tình. (2017). Vai trò của kĩ năng mềm trong đào tạo nguồn nhân lực ngành Công nghiệp. Tạp chí Công thương, (2), tr. 41-44.

[10] Trần Hữu Quang. (2019). Phát triển nguồn nhân lực chất lượng cao trong bối cảnh Cách mạng Công nghiệp 4.0. Tạp chí Khoa học Xã hội, 63(4), tr. 101 108.

[11] Trần Thị Kim Dung. (2021). Đổi mới phương pháp giảng dạy tại các trường cao đẳng công thương. Tạp chí Giáo dục, (470), tr. 20-25.

[12] Trường Cao đẳng Công thương Thành phố Hồ Chí Minh. (2022). Đề án nâng cao chất lượng đào tạo giai đoạn 2021-2025. Thành phố Hồ Chí Minh.

[13] Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam. (2020). Nghiên cứu xu hướng đổi mới phương pháp dạy học ở các trường cao đẳng. Hà Nội.

[14] Vũ Thị Lan. (2022). Tác động của dạy học dự án đến năng lực nghề nghiệp của sinh viên ngành Công thương. Tạp chí Giáo dục, (495), tr. 53-57.

Articles in Issue