Summary:
Competency‐based teaching is necessary requirements for enhancing teaching quality in high schools in the current period. The competence of mathematical communication is one of the mathematical competences necessary to develop for students in teaching mathematics. Geometry subject with the characteristics of symbols, figures, and mathematical language will has advantages in developing the mathematical communication competence. In this article, the authors focus on analyzing some methods of geometry teaching, aming at improving the mathematical communication competence for students
Refers:
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông môn Toán, Ban hành theo Thông tư 32/ TT-BGD ĐT.
[2] Vũ Thị Bình, (2016), Bồi dưỡng năng lực biểu diễn Toán học và năng lực giao tiếp Toán học cho học sinh trong dạy học môn Toán lớp 6, lớp 7, Luận án Tiến sĩ, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.
[3] Nguyễn Thị Duyến, (2014), Phát huy năng lực giao tiếp Toán học của học sinh trong môi trường khảo sát toán, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, số 2, tr.157-167.
[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Hình học lớp 9, NXB Giáo dục Việt Nam.
Journal: