BUILDING COMMUNITY-FRIENDLY PLAYGROUNDS FOR PRESCHOOLS CHILDREN IN ETHNIC MINORITY AREAS

BUILDING COMMUNITY-FRIENDLY PLAYGROUNDS FOR PRESCHOOLS CHILDREN IN ETHNIC MINORITY AREAS

Nguyen Thi Nga ngant@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 04 Trinh Hoai Duc, Dong Da, Hanoi, Vietnam
, Chu Thi Hong Nhung chunhung.vnies@gmail.com VNU University of Education, Vietnam National University, Hanoi 144 Xuan Thuy, Cau Giay, Hanoi, Vietnam
Tran Thi Kim Yen tranyen@vnu.edu.vn VNU University of Education, Vietnam National University, Hanoi 144 Xuan Thuy, Cau Giay, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Building community-friendly playgrounds for preschool children in ethnic minority areas plays an important role in bridging the regional gap in Vietnam, increasing opportunities of equal education and preschool education exposure for the children of ethnic minorities. The communityfriendly playground which has its own characteristics is built on the exploitation of the natural and social resources available from the local community; in which children are cared for, respected, created favorable conditions for their development; teachers, parents, and communities have been strengthened in preschool care and education as well as promoted their inherent strengths. The construction of community-friendly playgrounds in preschools should follow specific procedures and detailed instructions so that every member of the community can promote their strengths with the common goal of working towards sustainable development for preschool children in ethnic minority areas.
Keywords: 
Playground
friendly playground
community-friendly playground
ethnic minority areas
Refers: 

[1] Lê Văn An - Ngô Tùng Đức (chủ biên), (2016), Sổ tay hướng dẫn phát triển cộng đồng - Tài liệu dành cho người làm công tác phát triển cộng đồng, Tài liệu do cơ quan hợp tác quốc tế nhật bản (JICA) hỗ trợ xuất bản, Công ty cổ phần thương mại dịch vụ Logos Việt

[2] Tô Duy Hợp và cộng sự, (2000), Báo cáo nhiệm vụ cấp Bộ năm 2000, Luận cứ khoa học cho việc điều chỉnh chính sách xã hội nhằm phát triển nông nghiệp, nông thôn Việt Nam ngày nay, Hà Nội.

[3] Nguyễn Thị Thu Hà và cộng sự, (2017), Báo cáo nhiệm vụ Môi trường cấp Bộ B2017-VKG-14-MT: Xây dựng mô hình giáo dục môi trường dựa vào cộng đồng cho trẻ mầm non

[4] Nguyễn Thị Mỹ Trinh, Tài liệu 03. Các cách tiếp cận trong sáng kiến/mô hình thư viện thân thiện với trẻ em dựa vào cộng đồng.

[5] Tài liệu bồi dưỡng thường xuyên nâng cao năng lực chuyên môn nghiệp vụ và đạo đức nghề nghiệp cho cán bộ quản lí, giáo viên mầm non, năm học 2018-2019, (2018), NXB Giáo dục Việt Nam

[6] VVOB- education for development, (2010), Cẩm nang truyền thông Huy động sự tham gia của cha mẹ và cộng đồng trong việc hỗ trợ trẻ em học tập tích cực.

Articles in Issue