THE CURRENT STATE OF REGULAR TRAINING FOR TEACHERS AND ADMINISTRATORS OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION INSTITUTIONS IN QUANG TRI PROVINCE

THE CURRENT STATE OF REGULAR TRAINING FOR TEACHERS AND ADMINISTRATORS OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION INSTITUTIONS IN QUANG TRI PROVINCE

Truong Dinh Hoang hoang_td@qtttc.edu.vn Quang Tri College of Education, Dong Ha, Quang Tri province, Vietnam
Summary: 
Regular training is a critical task aimed at improving the quality of teachers and administrators responsible for the care, nurturing, and education of young children in early childhood education institutions. This study presents statistical data and analysis on the participation of teachers and administrators in regular training programs in early childhood education institutions in Quang Tri Province. The paper also highlights the current practical challenges associated with regular training for teachers and administrators in early childhood education institutions. Based on the findings, the study proposes several solutions and orientations to enhance the quality and effectiveness of regular training for teachers and administrators in early childhood education institutions.
Keywords: 
Regular training
Teachers
administrators
early childhood education institutions.
Refers: 

[1] Ban Chấp hành Trung ương Đảng. (2004). Chỉ thị 40- CT/TW về việc Xây dựng, nâng cao chất lượng đội ngũ nhà giáo và cán bộ quản lí giáo dục

[2] Ban Chấp hành Trung ương Đảng. (2013). Nghị quyết 29-NQ/TW về Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế

[3] Chính phủ. (2019). Quyết định phê duyệt Đề án đào tạo, bồi dưỡng nhà giáo và cán bộ quản lí giáo dục mầm non giai đoạn 2018 - 2025, tr.4

[4] Đảng Cộng sản Việt Nam. (2021). Văn kiện Đại hội đại biểu toàn quốc lần thứ XIII

[5] Lưu Xuân Mới. (2020). Đào tạo - bồi dưỡng cán bộ quản lí giáo dục trong xu thế đổi mới và hội nhập, trang 4

[6] Lê Thụy Mỵ Châu. (2023). Một số giải pháp tạo nguồn đội ngũ cán bộ quản lí nữ bậc học Mầm non tại Thành Phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, tập 20, số 8

[7] Ngô Văn Hà. (2021). Nâng cao chất lượng đội ngũ nhà giáo và cán bộ quản lí giáo dục trong giai đoạn hiện nay. Tạp chí Cộng sản

[8] Nguyễn Quốc Trị. (2022). Đổi mới hình thức bồi dưỡng thường xuyên đội ngũ, giáo viên và cán bộ quản lí cơ sở giáo dục phổ thông theo định hướng tự học, tự bồi dưỡng qua mạng. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, tập 18, số 03, trang 20

[9] Sở Giáo dục và Đào tạo. (2024). Báo cáo thực trạng công tác đào tạo, bồi dưỡng phát triển đội ngũ giáo viên và cán bộ quản lí cơ sở giáo dục mầm non.

Journal: 

Articles in Issue