THE CURRENT STATE OF INTEGRATING DIGITAL CITIZENSHIP EDUCATION INTO TEACHING HISTORY AND GEOGRAPHY AT PRIMARY SCHOOLS IN SOUTHERN PROVINCE

THE CURRENT STATE OF INTEGRATING DIGITAL CITIZENSHIP EDUCATION INTO TEACHING HISTORY AND GEOGRAPHY AT PRIMARY SCHOOLS IN SOUTHERN PROVINCE

Nguyen Minh Giang* giangnm@hcmue.edu.vn Ho Chi Minh City University of Education 280 An Duong Vuong, Ward 4, District 5, Ho Chi Minh City, Vietnam
Nguyen Khanh Vy kvy694@gmail.com Ho Chi Minh City University of Education 280 An Duong Vuong, Ward 4, District 5, Ho Chi Minh City, Vietnam
Doan Thi Chi chidoan1345@gmail.com Ho Chi Minh City University of Education 280 An Duong Vuong, Ward 4, District 5, Ho Chi Minh City, Vietnam
Nguyen Truc Khanh nguyentruckhanh1402@gmail.com Ho Chi Minh City University of Education 280 An Duong Vuong, Ward 4, District 5, Ho Chi Minh City, Vietnam
Ngo Thi HuyenTrang ngothihuyentrang1609@gmail.com Ho Chi Minh City University of Education 280 An Duong Vuong, Ward 4, District 5, Ho Chi Minh City, Vietnam
Bui Thuy Trang thanhmyn911@gmail.com Ho Chi Minh City University of Education 280 An Duong Vuong, Ward 4, District 5, Ho Chi Minh City, Vietnam
Summary: 
This research surveyed the current status of awareness and integration of digital citizenship skills education among 316 primary school teachers in the Southeast and Southwest provinces of Vietnam. The results indicate that while the majority of teachers have an initial understanding of concepts related to digital citizenship skills education, their knowledge remains incomplete and sometimes inaccurate. Most teachers recognize the necessity of integrating digital citizenship skills education into primary school teaching and acknowledge its applicability in various forms. In particular, incorporating digital citizenship skills education into the teaching of History and Geography is considered highly appropriate and beneficial. Teachers benefit from supportive state and local policies, available infrastructure, and investment resources. Additionally, many have participated in training programs, enabling them to effectively apply information technology in their teaching. Students also have relatively easy access to technological devices and the internet, allowing both teachers and learners to utilize a vast repository of online learning materials related to History and Geography through various software applications.
Keywords: 
Digital citizenship education
integrated teaching
History and Geography
Southeast province
current state.
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình Giáo dục phổ thông môn Lịch sử và Địa lí (cấp Tiểu học), Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2023). Công văn 3899/BGDĐTGDTrH 2023 về hướng dẫn nhiệm vụ giáo dục trung học năm học 2023-2024

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2024). Tài liệu tập huấn Triển khai thí điểm Giáo dục kĩ năng công dân số theo Chương trình giáo dục phổ thông 2018 cấp Tiểu học, Hà Nội

[4] Carrie James, Emily Weinstein, Kelly Mendoza. (2019). Teaching digital citizens in today’s world: Research and insights behind the common sense K–12 digital citizenship curriculum. Common Sense Education

[5] Council of Europe. Council of Europe Education [Trực tuyến]. Available: https://www.coe. int/en/ web/ education/digital-transformation#:~:text=Digital %20Citizenship%20Education%20means%20 empowering,in%20our%20digitally%20rich%20 society

[6] Netsafe. (2018). From Literacy to Fluency to Citizenship: Digital Citizenship in Education (2nd ed.). Netsafe, Wellington, NZ

[7] Nguyễn Vinh Hiển. (2021). Tìm hiểu giờ học tổng hợp trong Chương trình Giáo dục Nhật Bản và một số đề xuất cho hoạt động trải nghiệm trong Chương trình Giáo dục tiểu học Việt Nam, pp. 1- 7.

[8] Sở Giáo dục và Đào tạo Thành phố Hồ Chí Minh. (2024). Triển khai giáo dục kĩ năng công dân số cấp Tiểu học tại Thành phố Hồ Chí Minh. Khai thác tại https:// giaoducthoidai.vn/trien-khai-giao-duc-ky-nangcong-dan-so-cap-tieu-hoc-tai-tphcm-post704814. html

[9] Sở Giáo dục và Đào tạo Cần Thơ. (2024). Công văn số: 2980/SGDĐT-GDTH V/v hướng dẫn triển khai thực hiện giáo dục kĩ năng công dân số cấp Tiểu học, ngày 20 tháng 8 năm 2024. Khai thác tại https://cantho. edu.vn/tin-tuc/tin-tuc-cac-phong-ban/phonggiao-duc-tieu-hoc/huong-dan-thuc-hien-giaoduc-ky-nang-cong-dan-so-cap-tieu-hoc.html

[10] Sở Giáo dục và Đào tạo Long An. (2024). Công văn số 3222/SGDĐT-GDTH V/v Thực hiện nhiệm vụ giáo dục tiểu học năm học 2024 - 2025, ngày 28 tháng 8 năm 2024. Khai thác tại https://storage-vnportal. vnpt.vn/gov-lan/5957/FileVanBanChiDao/3222_ HD-SGD%C 4%90T_28-08-2024_HUONG%20 DAN%20NHIEM%20 VU%20GIAO%20DUC%20 TIEU% 2HOC% 20NH%202024-2025.signed.pdf

[11] Thủ tướng Chính phủ. (2022). Quyết định “Tăng cường ứng dụng công nghệ thông tin và chuyển đổi số trong giáo dục và đào tạo giai đoạn 2022 - 2025, định hướng đến năm 2030”. Hà Nội.

Journal: 

Articles in Issue