APPLYING THE FLIPPED CLASSROOM MODEL IN CIVIC EDUCATION: A STRATEGY FOR ENHANCING SELF - LEARNING COMPETENCE

APPLYING THE FLIPPED CLASSROOM MODEL IN CIVIC EDUCATION: A STRATEGY FOR ENHANCING SELF - LEARNING COMPETENCE

Bui Xuan Anh anhbx@hnue.edu.vn Hanoi National University of Education 136 Xuan Thuy, Cau Giay, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Developing self-learning competence and creating conditions for lifelong learning are key objectives of the general education curriculum. This article, through theoretical analysis, aims to clarify the impact of the flipped classroom model on learners’ self-learning competence, as well as its relationship with the subject-specific competencies in Civic education. Based on these analyses, the study draws conclusions on the benefits of employing this model to enhance students’ self-learning competence in the teaching of Civic education in general school.
Keywords: 
Flipped classroom
self-learning
Self-learning competence
Civic education
Refers: 

[1] Du Yanxia. (2020). Study on cultivating college students’ English autonomous learning ability under the flipped classroom model. English Language Teaching, 13(6), 13-19

[2] Đỗ Hồng Cường. (2021). Cấu trúc năng lực tự học và đánh giá năng lực tự học của học sinh phổ thông trên địa bàn thành phố Hà Nội. Tạp chí Giáo dục, 502(2), 52-58

[3] Fatmawati, N., Riyanto, Y., Setyowati, R. N. (2021). The effect of information technology-based flipped classroom learning model in creativity and learning outcomes at grade 5 of SDN BLIGO. Jurnal PAJAR Pendidikan dan Pengajaran, 5, 1443- 1460

[4] Kiều Phương Thùy, Nguyễn Chí Trung, Hồ Cẩm Hà. (2021). Xây dựng đánh giá năng lực tự học môn Tin học của học sinh Trung học phổ thông. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 1, 155-167

[5] Knowles, M. S. (1975). Self-directed learning: A guide for learners and teachers. New York: Association Press

[6] Meng-Ning Tsai, Yu-Fan Liao, Yu-Lin Chan, HsuehChih Chen. (2020). A brainstorming flipped classroom approach for improving students’ learning performance, motivation, teacher-student interaction, and creativity in a civics education class. Thinking Skills and Creativity, 38, 100710.

[7] Nguyễn Hữu Lê. (2007). Tự học - một nhu cầu của thời đại. Hà Nội: Văn hóa - Văn nghệ.

[8] Nguyễn Kim Đào, Dương Bá Vũ, Nguyễn Công Chung, Nguyễn Minh Tuấn. (2023). Tổ chức hoạt động học theo mô hình “Lớp học đảo ngược” với sự hỗ trợ của Google Classroom trong dạy học môn Khoa học tự nhiên. Tạp chí Giáo dục, 23(3), 18-24.

[9] Nguyễn Thị Khương. (2018). Vận dụng mô hình lớp học đảo ngược trong dạy học môn Giáo dục công dân ở trung học phổ thông. Tạp chí Khoa học và Công nghệ, Đại học Thái Nguyên, 179 (03/2018), 109-114.

[10] Nguyễn Xuân Trường, Huỳnh Gia Bảo, Nguyễn Thị Thùy Lan. (2020). Thiết kế bộ công cụ đánh giá năng lực tự học cho sinh viên thông qua dạy học theo dự án trong học phần Hóa học đại cương vô cơ ở Trường Cao đẳng Y tế. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 65(1), 192-203

[11] Phạm Thị Thanh Phượng, Phùng Thị Bích Ngọc. (2019). Thiết kế bài học “Tấm Cám” (Ngữ văn 10, tập 1) theo mô hình “Lớp học đảo ngược” với sự hỗ trợ của nền tảng Web 2.0 nhằm phát triển năng lực tự học của học sinh. Tạp chí Giáo dục, 456 (Kì 2 - 6/2019), 21-25

[12] Pintrich, P. R. (2005). The role of goal orientation in selfregulated learning. In Handbook of self-regulation (pp. 251-502). San Diego, CA: Academic Press

[13] Safapour, E., Kermanshachi, S., Taneja, P. (2019). A review of nontraditional teaching methods: Flipped classroom, gamification, case study, selflearning, and social media. Education Sciences, 9(273), 1-17.

[14] Thái Duy Tuyên. (2003). Bồi dưỡng năng lực tự học cho học sinh. Tạp chí Giáo dục, 74, 12-16

[15] Thái, Lương Quốc. (2019). Xây dựng khung năng lực tự học và đánh giá thực trạng tự học của học sinh trung học phổ thông. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 64(9), 188-197

[16] Winne, P. H., Hadwin, A. (1998). Studying as selfregulated learning. In Metacognition in educational theory and practice (pp. 279-306). Hillsdale, NJ: Erlbaum

[17] Yi Qin, Wei Zheng, Guonian Wang. (2019). An empirical study of micro-class based “flipped classroom” in civic education. In Proceedings of the 2019 5th International Conference on Education and Training Technologies (ICETT 2019) (pp. 1-5). Association for Computing Machinery.

[18] Zainuddin, Z., Perera, C. J. (2018). Supporting students’ self-directed learning in the flipped classroom through the LMS TES BlendSpace. On the Horizon, 26(4), 281-290

[19] Zimmerman, B. J., Martinez-Pons, M. (1985). Development of a structured interview for assessing students’ use of self-regulated learning strategies. American Educational Research Journal, 23, 614-628

[20] Zimmerman, B. J. (1990). Self-regulated learning and academic achievement: An overview. Educational Psychologist, 25(1), 3-7.

Journal: 

Articles in Issue