Conditions for stem education development and difficulties in implementing stem education in Ho Chi Minh City: Perspectives from pedagogy students and educators

Conditions for stem education development and difficulties in implementing stem education in Ho Chi Minh City: Perspectives from pedagogy students and educators

Huynh Van Son sonhv@hcmue.edu.vn Ho Chi Minh city University of Education 280 An Duong Vuong, District 5, Ho Chi Minh City, Vietnam
Giang Thien Vu* vugt@hcmue.edu.vn Ho Chi Minh city University of Education 280 An Duong Vuong, District 5, Ho Chi Minh City, Vietnam
Nguyen Chung Hai hainc@hcmue.edu.vn Ho Chi Minh city University of Education 280 An Duong Vuong, District 5, Ho Chi Minh City, Vietnam
Summary: 
STEM education has almost become one of the focuses of national education in the context of industrialization, modernization, and national digital transformation. However, research on conditions to ensure STEM education has yet to be conducted in Vietnam. On that basis, the study surveyed the conditions that can affect STEM education through questionnaires and interviews, aiming to improve the quality of STEM education in Ho Chi Minh City. The results indicate that the limited awareness of educational forces on issues related to STEM education, the strictness of management, and facilities have significantly impacts on the development of STEM education for pedagogical students in Ho Chi Minh City. Therefore, ensuring facilities and human resources to meet the requirements of the 2018 General Education Curriculum and updating information related to STEM education in the 21st century are essential to satisfy the requirements of implementing STEM education in the current context of implementing the 2018 General Education Curriculum in Ho Chi Minh City.
Keywords: 
Conditions to ensure education
STEM
STEM education
pedagogical students
the 2018 General Education Curriculum.
Refers: 

[1] T. Đ. Tạ, (2017), Cách mạng công nghiệp lần thứ 4: Cơ hội và thách thức đối với phát triển kinh tế ở Việt Nam, Tạp chí Công Thương, vol. 10, pp. 56-60.

[2] Phạm Phương Anh, (2019), Xây dựng Escape Room hỗ trợ giáo dục STEM cho học sinh lớp Bốn, Luận văn Thạc sĩ, Trường Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[3] Lê Hứa Mỹ Ngân, (2020), Vận dụng quy trình dạy học 6E vào thiết kế một số chủ đề theo định hướng STEM trong chương trình trung học cơ sở, Báo cáo tổng kết đề tài Khoa học và Công nghệ cấp trường, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.

[4] Nguyễn Thị Nga, (2019), Tổ chức dạy học một số nội dung kiến thức môn Vật lí 10, 11 trung học phổ thông theo định hướng giáo dục STEM.

[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Giáo dục hướng nghiệp và định hướng phân luồng học sinh trong giáo dục phổ thông giai đoạn 2018 - 2025, Ban hành theo Kế hoạch số 1223/KH-BGDĐT.

[6] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Tài liệu hội thảo Định hướng giáo dục STEM trong trường trung học.

[7] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (14/8/2020), Công văn số 3089/BGDĐT-GDTrH triển khai thực hiện giáo dục STEM trong giáo dục trung học.

[8] Sở Giáo dục và Đào tạo, (18/8/2017), Hướng dẫn thực hiện chủ đề dạy học theo định hướng giáo dục STEM trong trường trung học năm học 2017-2018, ban hành theo công văn số 2998/GDĐT-GDTrH

Articles in Issue