Integrating professional ethics education into training activities for students at people’s police academy in the current context

Integrating professional ethics education into training activities for students at people’s police academy in the current context

Do Thi Quyen doquyentn11@gmail.com People’s Security College I, Police Tien Duoc, Soc Son district, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Professional ethics education is a specific activity of the People’s Public Security sector, requiring coordination and unity of different forces and educational measures. In particular, moral education through teaching is a basic, necessary measure, meaningful in both theory and practice. However, to improve the effectiveness of professional ethics education for students, it is essential to integrate and combine diverse and rich activities that contribute to improving awareness, attitudes, emotions, and behavior, consistent with task of the People’s Public Security force. Therefore, it is vital to integrate professional ethics education into teaching and training activities regularly and continuously for students at People’s Public Security universities. This measure is generally called integrating professional ethics education for students in the organization of training activities.
Keywords: 
Integration
Professional ethics
profession
People’s Public Security
Refers: 

[1] Lê Thanh Thập, (2005),Về đạo đức nghề nghiệp, Tạp chí Triết học, số 6(169)

[2] Quốc hội nước Cộng hoà Xã hội Chủ nghĩa Việt Nam, (2018), Luật Công an nhân dân, NXB Công an nhân dân, Hà Nội.

[3] Bùi Quang Trường, (2022), Tích hợp giáo dục đạo đức nghề nghiệp cho sinh viên qua hoạt động đào tạo ở Trường Cao đẳng Sư phạm Bà Rịa - Vũng Tàu, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, tập 18, số 06, tr.65 - 69.

[4] Trần Quang Tám, (2016), Đạo đức phong cách Hồ Chí Minh và những bài học đối với cán bộ, chiến sĩ Công an nhân dân. NXB Công an nhân dân, Hà Nội

[5] Hồ Chí Minh, (1983), Về đạo đức, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội

[6] Nguyễn Thị Thanh Huyền, (5/2015), Giáo dục đạo đức nghề nghiệp cho sinh viên sư phạm trong giai đoạn hiện nay, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, số 116, tr.29 - 31.

[7] Đinh Công Sơn, (8/2009), Giáo dục phẩm chất chính trị, đạo đức, lối sống cho sinh viên các trường đại học - cao đẳng, Tạp chí Giáo dục, số 220, kì 2.

[8] Nguyễn Ngọc Cường, (10/2019), Nâng cao đạo đức nghề nghiệp của đội ngũ giảng viên các học viện trực thuộc Bộ Quốc phòng, Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt, tr.119-122

[9] Đỗ Hương Trà (chủ biên) - Nguyễn Văn Biên - Trần Khánh Ngọc - Trần Trung Ninh - Trần Thị Thanh Thủy - Nguyễn Công Khanh - Nguyễn Vũ Bích Hiền, (2015), Dạy học tích hợp phát triển năng lực học sinh (Quyển 1 - Khoa học tự nhiên), NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội

Articles in Issue