Applying Christian M.Itin’s experiential education model in designing life skills education activities for primary school pupils

Applying Christian M.Itin’s experiential education model in designing life skills education activities for primary school pupils

Doan Thi My Linh linhdtm@tdmu.edu.vn Thu Dau Mot University No. 06 Tran Van On, Thu Dau Mot city, Binh Duong province, Vietnam
Summary: 
Life skills education for primary school pupils is an important educational task to achieve academic innovation and meet national development needs in the context of integration. The theory of experience shows the important role of experience in organizing life skills education for primary school pupils. Many educators apply experiential learning models in organizing educational activities. However, the experiential learning model only reflects the learning process to form learners’ knowledge. Based on experiential learning models, Christian M. Itin has proposed an experiential education model that clearly shows the relationship between teachers and pupils for educational activities through experience. Based on Itin’s experiential education model, the article proposes a process for applying Itin’s experiential education model in designing life skills education activities to improve the effectiveness of life skills education for primary school pupils.
Keywords: 
life skills education
experiential education model
primary school pupils
design educational activities
organize educational activities.
Refers: 

[1] Huỳnh Văn Sơn, (2017), Thực hành kĩ năng sống dành cho học sinh lớp 1,2,3,4,5, NXB Giáo dục Việt Nam

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (26/12/2018), Chương trình Giáo dục phổ thông Hoạt động trải nghiệm và Hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp, Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT

[3] Dewey, J, (1925), Experience and nature. J. A. Boydston (Ed.), The later works of John Dewey (Vol. 1). Carbondale & Edwardsville, IL: Southern Illinois University Press, The Journal of Experiential Education; Fall 1999; 22, 2; Research Library pg. 91.

[4] Piaget, J, (1972), Intellectual evolution from adolescence to adulthood, Human Development, 15(1), p.1-12

[5] Dale, E, (1969), Audio-Visual Methods in Teaching, 3rd ed., Holt, Rinehart & Winston, New York

[6] Kolb, D, (1984), Experiential Learning: experience as the source of learning and development, Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.

[7] Kolb, Y., A., D., & Sharma, A. P, (2014), On Becoming an Experiential Educator: The Educator Role Profile, Published by SAGA

[8] Atkinson, C, (2017), How is experiential learning applied in the classroom, The Scots College

[9] Phạm Thanh Phương, (5/2017), Dạy học số tự nhiên cho học sinh lớp 2 thông qua hoạt động trải nghiệm. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt.

[10] Nguyễn Thị Thu Hà, (10/2017), Giáo dục kĩ năng sống cho học sinh thông qua Hoạt động trải nghiệm ở trường trung học cơ sở, Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt, kì I.

[11] Lê Thị Cẩm Nhung, (02/2018), Thiết kế và tổ chức Hoạt động trải nghiệm trong dạy học Hình học ở tiểu học, Tạp chí Giáo dục, số 423, kì I.

[12] Trần Doãn Vinh. (2018). Thiết kế Hoạt động trải nghiệm trong dạy học môn Tin học ở cấp Tiểu học theo định hướng phát triển năng lực. Tạp chí Giáo dục, số 437, kì 1

[13] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2010), Giáo dục kĩ năng sống trong các môn học ở Tiểu học - tài liệu dành cho giáo viên, NXB Giáo dục Việt Nam.

[14] Itin, C. M, (1999), Reasserting the philosophy of experiential education as a vehicle for change in the 21st century, The Journal of Experiential Education; Fall 1999; 22, 2; Research Library pg. 91.

[15] Jordan,. A; Carlile,. O & Stack,.A, (2008), (n.d.), Approaches to Learning A guide for teachers

[16] Campbell, J, (1995), Understanding John Dewey, Chicago

[17] Nguyễn Thị Lan Phương, (2010), Đánh giá theo chuẩn kiến thức, kĩ năng được quy định trong Chương trình Giáo dục môn học, Đề tài cấp Bộ mã số B2007-37-36.

[18] Nguyễn Lộc (Đồng chủ biên) và cộng sự, (2011), Khoa học giáo dục Việt Nam thời kì đổi mới tới nay, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

[19] Đặng Vũ Hoạt - Nguyễn Hữu hợp, (2015), Giáo dục học Tiểu học II, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[20] Đoàn Thị Mỹ Linh, (2023), Giáo dục kĩ năng sống cho học sinh tiểu học thông qua Hoạt động trải nghiệm, Luận án Tiến sĩ, Trường Đại học Sư phạm Kĩ thuật Thành phố Hồ Chí Minh.

Articles in Issue