INNOVATING THE OBJECTIVES, THE OUTPUT STANDARDS, AND THE CONTENTS OF TEACHING PRACTICE TRAINING FOR PRIMARY TEACHERS

INNOVATING THE OBJECTIVES, THE OUTPUT STANDARDS, AND THE CONTENTS OF TEACHING PRACTICE TRAINING FOR PRIMARY TEACHERS

Han Thi Thu Trang hanthutrang@sgu.edu.vn Sai Gon University 273 An Duong Vuong, Ward 3, District 5, Ho Chi Minh City, Vietnam
Summary: 
In the context of a radical and comprehensive innovation for Vietnamese education and training, improving teacher training, especially teaching practice programs, to meet the new requirements is the most urgent need. The article presents the concept of teaching practice, as well as the impacts of Teaching Career Standards and the 2018 General Education Curriculum on teaching practice innovation. The article also analyzes in detail the innovations on objectives, output standards, and contents of the teaching practice program. These innovations are premises upon which the pattern of organization and result evaluation is reformed in order to improve the quality of teacher training, meeting the new requirements of education and of social needs. From the findings, this article provides a reference for primary teacher training institutions on developing the objectives, the output standards, and the contents of the teaching practice program to apply in the primary teacher training activities so as the quality of primary teacher training is reformed and improved.
Keywords: 
Objectives
output standards
contents of teaching practice
primary teaching training
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chuẩn nghề nghiệp giáo viên cơ sở giáo dục phổ thông, Ban hành kèm theo Thông tư số 20/2018/TT-BGDĐT, ngày 22 tháng 8 năm 2018

[2] Mỵ Giang Sơn, (2016), Quản lí thực tập sư phạm trong đào tạo giáo viên trung học phổ thông theo định hướng Chuẩn nghề nghiệp giáo viên trung học, NXB Giáo dục Việt Nam

[3] Bùi Minh Đức, (2019), Xây dựng Chuẩn đầu ra trong đào tạo cử nhân sư phạm đáp ứng yêu cầu đổi mới Giáo dục, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, số 14, tr.1-6

[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018a), Chương trình Giáo dục phổ thông, Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/ BGD-ĐT, ngày 28 tháng 12 năm 2018.

[5] Trần Thị Tuyết Oanh, (2012), Định hướng phát triển kĩ năng sư phạm cho sinh viên theo tiếp cận năng lực trong đào tạo giáo viên, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 80, tr.23-25.

[6] Bùi Việt Phú, (2015), Mô hình đào tạo giáo viên: Kinh nghiệm thế giới và vận dụng ở Việt Nam, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 121, tr.7-10.

Articles in Issue