APPLYING ACHIEVEMENTS OF THE FOURTH INDUSTRIAL REVOLUTION TO IMPROVE THE EFFECTIVENESS OF CHINESE LANGUAGE SELF-STUDY ACTIVITIES OF STUDENTS AT THE PEOPLE’S POLICE ACADEMY

APPLYING ACHIEVEMENTS OF THE FOURTH INDUSTRIAL REVOLUTION TO IMPROVE THE EFFECTIVENESS OF CHINESE LANGUAGE SELF-STUDY ACTIVITIES OF STUDENTS AT THE PEOPLE’S POLICE ACADEMY

Hoang Minh Thiet thietminhhoang1901@gmail.com People’s Police Academy Co Nhue 2, Bac Tu Liem, Hanoi, Vietnam
Vo Van Ngoc Ngocvv90@gmail.com People’s Police Academy Co Nhue 2, Bac Tu Liem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Self-study in general and Chinese self-study in particular is an extremely important and necessary activity for every student of the People’s Police Academy to raise awareness, improve their personality, and meet the requirements of education 4.0. In this article, the authors analyze and propose solutions to enhance the role of the 4.0 industrial revolution in order to improve the effectiveness of Chinese self-study activities of students at the People’s Police Academy in the next time period.
Keywords: 
Industrial revolution 4.0
self-study
self-research
People’s Police Academy
Refers: 

[1] Nguyễn Văn Thành, (2018), Đào tạo ngoại ngữ trong các trường công an nhân dân thời kì Cách mạng công nghiệp lần thứ 4, Hội thảo khoa học dạy và học ngoại ngữ trong các trường công an nhân dân thời kì Cách mạng công nghiệp 4.0, Hà Nội.

[2] Trần Hồng Quang, (2018), Dạy và học ngoại ngữ tại Học viện Cảnh sát nhân dân trong thời kì Cách mạng công nghiệp 4.0, Hội thảo khoa học dạy và học ngoại ngữ trong các trường công an nhân dân thời kì Cách mạng công nghiệp 4.0, Hà Nội.

[3] Tống Văn Huy, (2018), Cách mạng công nghiệp 4.0 với công tác giáo dục, đào tạo ngoai ngữ của Học viện Cảnh sát nhân dân và phương hướng trong thời gian tới, Hội thảo khoa học Dạy và học ngoại ngữ trong các trường công an nhân dân thời kì Cách mạng công nghiệp 4.0, Hà Nội.

[4] Lê Trung Dũng - Hà Kiều Trang, (2018), Ứng dụng công nghệ 4.0 vào việc học tập ngoại ngữ cho sinh viên khối các trường công an nhân dân, Hội thảo khoa học Dạy và học ngoại ngữ trong các trường công an nhân dân thời kì Cách mạng công nghiệp 4.0, Hà Nội.

[5] Khương Thị Thủy, (2013), Nâng cao năng lực giảng viên dạy ngoại ngữ tại Trường Đại học Hải Dương, Luận văn thạc sĩ, Hà Nội.

[6] Trần Thị Lan Anh, (2011), Hoạt động giảng dạy học phần ngữ pháp tiếng Hàn theo học chế tín chỉ, Trường Đại học Đà Nẵng.

[7] Đặng Ngọc Đức, (2002), Dạy ngữ pháp tiếng Nga cho sinh viên chuyên ngữ Việt Nam có sử dụng máy tính (giai đoạn đầu), Luận án Tiến sĩ, Hà Nội.

Articles in Issue