DESIGNING THE TEACHING TOPIC “MAKING DISINFECTANT SOLUTION TO PREVENT AND COMBAT CORONAVIRUS DISEASE” IN ORGANIC CHEMISTRY OF GRADE 11 PROGRAM BASED ON STEM EDUCATION

DESIGNING THE TEACHING TOPIC “MAKING DISINFECTANT SOLUTION TO PREVENT AND COMBAT CORONAVIRUS DISEASE” IN ORGANIC CHEMISTRY OF GRADE 11 PROGRAM BASED ON STEM EDUCATION

Nguyen Mau Duc ducnm@tnue.edu.vn Thai Nguyen University of Education 20 Luong Ngoc Quyen, Thai Nguyen city, Thai Nguyen province, Vietnam
Summary: 
Science, technology, engineering, and mathematics (STEM) education is becoming an inevitable educational trend in the world. Vietnam has recently given increasing attention to STEM education in the general education curriculum, helping students to participate in experiential activities and apply knowledge to create products or solve practical problems. In this paper, the author designs and organizes the teaching topic “Making disinfectant solutions to prevent and combat Coronavirus disease” in organic chemistry of grade 11 program based on STEM education. It aims to help students enjoy learning, develop self-control, self-study and solve practical problems in life.
Keywords: 
STEM
STEM education
attar
disinfectant solution
Coronavirus
Refers: 

[1] Nguyễn Văn Biên - Tưởng Duy Hải và các cộng sự, (2019), Giáo dục STEM trong nhà trường phổ thông, NXB Giáo dục Việt Nam

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông - Chương trình tổng thể (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018 - TT-BGD&ĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo)

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông - Môn Hoá học (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018 - TT-BGD&ĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo).

[4] Breiner J.M., Harkness S.S., Johnson C.C., Koehler C.M, (2012), What is STEM? A discussion about conceptions of STEM in education and partnerships, Sch Sci Math 112(1), p.3–11.

[5] Corlu, M. S., Capraro, R. M., & Capraro, M. M, (2014), Introducing STEM education: Implications for educating our teachers in the age of innovation, Education and Science, 39(171), 74-85.

[6] Nguyễn Mậu Đức - Đinh Thị Ngoan, (4/2019), Dạy học chủ đề thiết kế “pin chanh” Chương trình Hóa học vô cơ lớp 12 theo định hướng giáo dục STEM, Tạp chí Giáo dục, Số đặc biệt, tr.226-234.

[7] Nguyen Mau Duc - Tran Trung Ninh - Ngo Thi Toan - Kieu Thi Hai - Chokchai Yuenyong, (2019), STEM education program: Manufacturing Mixture of Phosphate and potash fertilizer straws and waste of animal bones, Journal of Physics: Conference Series 1340, doi:

[8] Nguyen Mau Duc - Nguyen Quang Linh - Chokchai Yueyong, (2019), Situation of organizing STEMactivities in Vietnamese School, Journal of Physics: Conference Series 1340, doi: 10.1088/1742-6596/1340/1/012030.

Articles in Issue