DEVELOPING MATHEMATICAL COMMUNICATION COMPETENCE FOR JUNIOR HIGH SCHOOL STUDENT THROUGH TEACHING GEOMETRY

DEVELOPING MATHEMATICAL COMMUNICATION COMPETENCE FOR JUNIOR HIGH SCHOOL STUDENT THROUGH TEACHING GEOMETRY

Nguyen Thi Thanh Van vandhhp@gmail.com Hai Phong University 171 Phan Dang Luu, Kien An, Hai Phong City, Vietnam
Mai Van Quang mquangcva@gmail.com Chu Van An Junior High School 69 Chu Van An, Ngo Quyen district, Hai Phong City, Vietnam
Summary: 
Competency‐based teaching is necessary requirements for enhancing teaching quality in high schools in the current period. The competence of mathematical communication is one of the mathematical competences necessary to develop for students in teaching mathematics. Geometry subject with the characteristics of symbols, figures, and mathematical language will has advantages in developing the mathematical communication competence. In this article, the authors focus on analyzing some methods of geometry teaching, aming at improving the mathematical communication competence for students
Keywords: 
competence
mathematical communication
mathematical language
symbols
figures
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông môn Toán, Ban hành theo Thông tư 32/ TT-BGD ĐT.

[2] Vũ Thị Bình, (2016), Bồi dưỡng năng lực biểu diễn Toán học và năng lực giao tiếp Toán học cho học sinh trong dạy học môn Toán lớp 6, lớp 7, Luận án Tiến sĩ, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.

[3] Nguyễn Thị Duyến, (2014), Phát huy năng lực giao tiếp Toán học của học sinh trong môi trường khảo sát toán, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, số 2, tr.157-167.

[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Hình học lớp 9, NXB Giáo dục Việt Nam.

Articles in Issue