DESIGNING ELECTRONIC LECTURES TO FOSTER ACTIVE LEARNING ACTIVITIES FOR STUDENTS IN TEACHING RUSSIAN LANGUAGE

DESIGNING ELECTRONIC LECTURES TO FOSTER ACTIVE LEARNING ACTIVITIES FOR STUDENTS IN TEACHING RUSSIAN LANGUAGE

Nguyen Thi Thanh Binh binhdhnnqs@gmail.com Học viện Khoa học Quân sự Lai Xá, Kim Chung, Hoài Đức, Hà Nội, Việt Nam
Summary: 
The integration of modern technology into classroom teaching has significantly enhanced educational effectiveness. Electronic lectures, enriched with videos, images, and audio, effectively capture and maintain students’ attention and engagement. This paper examines the design and implementation of electronic lectures to promote active learning in teaching Russian language. The proposed instructional framework consists of four stages: 1) The lecturer assigns the task; 2) The students complete the task; 3) The students report the results and engage in discussion; 4) The lecturer concludes, evaluates the results, and assigns the next task. The use of these electronic lectures facilitates increased interaction between lecturers and students, accelerates knowledge acquisition, enhances skill development, and makes the lectures more engaging, leading to higher learning outcomes.
Keywords: 
Electronic lecture
Active learning
teaching Russian language
lecturer
student.
Refers: 

[1] Đại học Quốc gia Hà Nội. (2010). Hướng dẫn xây dựng dựng bài giảng điện tử ở Đại học Quốc gia Hà Nội. Số 1018 /ĐT

[2] Đinh Như Lê, Đỗ Thị Phương Thúy. (2023). Xây dựng quy trình thiết kế bài giảng trình chiếu Powerpoint cho đội ngũ giáo viên. https://www.quanlynhanuoc.vn

[3] Краснова Г.А. (2003). Технологии создания электронных обучающих средств,// Г.А. Краснова. - М. : МГИУ, - 223с

[4] Lê Hải. (2024). Hướng dẫn cách thiết kế bài giảng E-learning đúng và hiệu quả. https://www.nettop.vn.

[5] Nguyễn Thị Quyên. (2012). Một số bước cơ bản xây dựng bài giảng điện tử trong giảng dạy ngữ pháp tiếng Anh. Tạp chí Khoa học Giao thông vận tải, số 38, tr.91-95.

[6] Phạm Văn Sơn, Đào Thị Phương Thuý. (2011). Quy trình thiết kế bài giảng điện tử, Tạp chí Thiết bị Giáo dục, số 68, tr.11-13.

[7] Trung tâm hỗ trợ giảng dạy. (2024). Các hoạt động học tích cực. https://cte.vnu.edu.vn

Articles in Issue