THE ALIGNMENT OF ETHICS CURRICULUM CONTENT WITH KEY QUALITIES, GENERAL COMPETENCIES AND SPECIFIC COMPETENCES IN PRIMARY EDUCATION

THE ALIGNMENT OF ETHICS CURRICULUM CONTENT WITH KEY QUALITIES, GENERAL COMPETENCIES AND SPECIFIC COMPETENCES IN PRIMARY EDUCATION

Nguyen Thi Viet Ha* hanv@gesd.edu.vn The Vietnam National Institute of Education Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Bui Ngoc Diep diepbn@gesd.edu.vn The Vietnam National Institute of Education Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Nguyen Thi Thu thunt@gesd.edu.vn The Vietnam National Institute of Education Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Nguyen Thi Thu Thao thaontt@gesd.edu.vn The Vietnam National Institute of Education Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
The 2018 General Education Program defined the expected outcomes for five key qualities and three general competencies; the subject programs defined the expected outcomes for specific competencies. This raises the question: how does the curriculum content of subjects in general, and the Ethics in particular, align with these outcomes? Examining this alignment is essential for the development and improvement of the general education program. Through document review, analysis of subject curriculum content and expert consultation, this article presents the alignment of the Ethics curriculum content for primary school with the expected outcomes for key qualities and general competences in the 2018 General Education Program, as well as specific competences in subject curriculum. Based on this analysis, the article proposes adjustments and additions to some expected outcomes related to qualities, general competencies, and specific competencies in the Ethics curriculum to ensure closer alignment.
Keywords: 
Alignment
qualities
general competencies
specific competencies
Ethics subject
primary education.
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình Giáo dục phổ thông - Chương trình tổng thể

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình Giáo dục phổ thông môn Giáo dục công dân

[3] Bùi Ngọc Diệp và các cộng sự. (2024). Nghiên cứu xây dựng chuẩn đánh giá năng lực và phẩm chất học sinh trong môn Đạo đức và Hoạt động trải nghiệm cấp Tiểu học theo Chương trình Giáo dục phổ thông 2018, Đề tài cấp Bộ - Mã số: CT.2022.10.VKG.05

[4] Nguyễn Thị Việt Hà và các cộng sự. (2024). Nghiên cứu xây dựng chuẩn đánh giá năng lực và phẩm chất học sinh trong môn Giáo dục công dân cấp Trung học cơ sở, môn Giáo dục Kinh tế và Pháp luật cấp Trung học phổ thông theo Chương trình Giáo dục phổ thông 2018, Đề tài cấp Bộ - Mã số: CT.2022.10.VKG.14

[5] Nguyễn Thị Việt Hà và các cộng sự. (2024). Nghiên cứu, rà soát Chương trình môn Đạo đức, Hoạt động trải nghiệm cấp Tiểu học trong Chương trình Giáo dục phổ thông 2018 - Mã số V2024 - 17TX

Articles in Issue