QUẢN LÍ TRI THỨC VÀ TĂNG CƯỜNG PHỔ BIẾN KẾT QUẢ NGHIÊN CỨU GIÁO DỤC VÀO THỰC TIỄN

QUẢN LÍ TRI THỨC VÀ TĂNG CƯỜNG PHỔ BIẾN KẾT QUẢ NGHIÊN CỨU GIÁO DỤC VÀO THỰC TIỄN

PGS. TS. VUONG THANH HUONG Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam
Summary: 
 In the context of the currentfundamental and comprehensive education renewal in Vietnam, the issue of knowledge management and information sharing/ dissemination in educational research findingshas become more urgent. To successfully manage educational researches, we should set up reasonable conditions, framework research topics or directions towards easy accesses,be able to accumulate, utilize the achievement of previous researches,and focus on their usefulness into the current education context.
Keywords: 
Knowledge management
educational research
practice
Refers: 

[1] Trịnh Kim Châu (Bùi Đức Thiệp dịch), Sứ mệnh thời đại của GD học, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 44, trang 58 – 63.

[2] OECD, (2003), New challenges for educational research - case studies of United Kingdom and New Zealand.

[3] Gibbons M, The new production of knowledge, Review of national educational research and development system, OECD, March 2000

[4] Vương Thanh Hương, Sử dụng các kết quả nghiên cứu khoa học trong xây dựng chính sách giáo dục ở một số nước, Tạp chí Phát triển Giáo dục, số 6, 2002, trang 36-38.

Articles in Issue