Summary:
Developing school programs has currently become a central task at high school. In which, designing subject curriculum plays a basic and vital role. Its is also a new and difficult task. To bring into full play this mission, role of professional group should be emphasized at high schools. The authorclarified role of professional group in developing school programs towards students’ competence, that includes: 1/ Viewpoints of school programs; 2/ Role of professional group in developing school programs: design outcomes standard; develop its contents; devide curriculum, improve design competence, implement and assess subject curriculum for teachers.
Refers:
[1] Quốc hội nước Cộng hòa XHCN Việt Nam, (2005), Luật GD, NXB GD, Hà Nội.
[2] Bộ GD &ĐT, (2015), Dự thảo CT GDPT tổng thể (trong CT GDPT mới).
[3] Nguyễn Lộc, Vũ Quốc Chung, (2011), Kinh nghiệm quốc tế về phát triển CT GDPT, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
[4] Bộ GD &ĐT, (2013), Tài liệu tập huấn kĩ năng phát triển CT GD nhà trường phổ thông.
[5] Nguyễn Hữu Châu, (2006), Những vấn đề cơ bản về CT và quá trình dạy học, NXB GD.
[6] Nguyễn Văn Khôi, (2011), Phát triển CT GD, NXB Đại học Sư phạm
[7] . Phan Thị Hồng Vinh, (2009), Xây dựng, phát triển và quản lí CT dạy học, NXB Đại học Quốc gia, Hà Nội.
Journal: