Summary:
Basing on the study of international textbooks and Maths primary textbooks (from South Korea, the US, Singapore) to meet the requirements of pupils’competence development, research the elementary mathematics textbooks of Korea, the US, Singapore, we have identified requirements of Mathematics text book towards developing pupils’ competence. This article proposed structure of Maths primary textbook, including the introduction, learners’guide, chapters, lessons types, keys and basic learning equipments. At the same time, ideas of linking Maths primary textbooks with other information sources, materials, including electronic textbook were also provided
Refers:
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2015), Dự thảo CT GDPT tổng thể.
[2] Đinh Quang Báo, (2015), Các tiêu chí về SGK, Báo cáo tại hội thảo Biên soạn tài liệu hướng dẫn dạy học và SGK theo CT GDPT - kinh nghiệm quốc tế và vận dụng vào điều kiện của Việt Nam, Hà Nội
[3] Đỗ Ngọc Thống, (2013), Mô hình SGK nhằm đáp ứng yêu cầu của CTGDPT sau 2015, Báo cáo tổng kết nhiệm vụ V2012-03, Hà Nội
[4] Nhóm biên soạn Trường Đại học Giáo dục Seoul, (2012), SGK Toán tiểu học Hàn Quốc, NXB DuSanDongA, Seoul.
[5] SGK Toán tiểu học Mĩ Envisionmath (lớp 1 đến lớp 5), (2010), NXB Peason của Bang Texas. [6]. SGK Toán tiểu học Singapore MY PALS ARE HERE !, (2008), NXB Times Printers.
Journal: